اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره

1600 هکتار از ارضی زراعی کشاورزی زیر پوشش سد کینه‌ورس قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با افتتاح این شبکه یک هزار و 600 هکتار از اراضی زراعی دو شهرستان ابهر و خرم‌دره زیر پوشش قرار می‌گیرند.

1600 هکتار از ارضی زراعی کشاورزی زیر پوشش سد کینه‌ورس قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور بعد از ظهر امروز در بازدید استاندار و هیئت همراه از پروژه آبیاری پایاب سد کینه‌ورس با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این شبکه یک هزار و 600 هکتار از اراضی زراعی دو شهرستان ابهر و خرم‌دره زیر شبکه آبیاری می‌رود، اظهار داشت: 730 هکتار از این اراضی در شهرستان ابهر و 870 هکتار در خرم‌دره قرار دارد.

وی افزود: پس از راه‌اندازی شبکه آبیاری تحت فشار بخشی از اراضی مورد نظر به صورت بارانی و بخشی هم به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان به همکاری خوب و در خور تحسین اهالی منطقه برای ایجاد شبکه آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ مبلغی برای تخریب اراضی به اهالی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار در ایجاد شبکه آبیاری منطقه هزینه شده است، افزود: 100 درصد خرید‌های لازم برای ایجاد این شبکه انجام شده است.

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه پروژه از یک سال پیش آغاز شده است خطوط یک و دو شبکه را تنها مشکل این پروژه عنوان کرد و گفت: بخش اعظم خطوط سه و چهار تاکنون انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر شرکت آب منطقه‌ای کمک کرده و خطوط یک و دو را به سرانجام برساند، پروژه تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان دیگر راه‌حل افتتاح پروژه در موعد مقرر را همراهی کشاورزان منطقه برای انتقال آب هشت چاه عمیق موجود در منطقه به پروژه عنوان و تاکید کرد: آب این چاه‌ها در حدود 25 تا 60 میلی‌متر در ثانیه است.

در این بازدید اعتبار لازم برای اجرای پروژه شبکه آبیاری تحت فشار اراضی سد کینه‌ورس 21 میلیارد تومان اعلام شد که تاکنون مقداری از آن هزینه شده است و بقیه هم از طریق انتشار اوراق قرضه تامین می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول