اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در استان اردبیل

کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در کوثر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت دارو برگ شرق کوثر گفت: اولین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی با هدف تولید گیاهان دارویی و محصولات آرایشی ـ بهداشتی با پایه گیاهی در شهرستان کوثر احداث می‌شود.

کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در کوثر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد راشد صبح امروز در جریان بازدید استاندار اردبیل از اولین کارخانه در حال احداث فرآوری گیاهان دارویی در شهرک صنعتی کوثر اظهار داشت: این کارخانه در زمینی با زیر‌بنای یک هزار و 118 متر‌مربع و با سرمایه‌گذاری 450 میلیون تومان در حال احداث است که برای تکمیل این پروژه 150 میلیون تومان درخواست برخورداری از تسهیلات متمم به بانک کشاورزی ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه دارای سه خط تولید داروهای گیاهی، محصولات بهداشتی ـ آرایشی و سیستم کردپرس است که طبق نقشه GMP توسط متخصصان در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت دارو برگ شرق کوثر یادآور شد:‌ قرار است اراضی مورد نیاز برای کشت گیاهان دارویی در اختیار این کارخانه قرار گیرد تا بتوانیم با کشت و عمل‌آوری محصولات نسبت به فراوری آن اقدام لازم را انجام دهیم.

راشد با بیان اینکه این کارخانه توان اشتغالزایی مستقیم 14 نفر و اشتغال غیر‌مستقیم 70 نفر را دارد، گفت: در این کارخانه محصولات در قالب شربت، قرص و پماد تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با اعلام اینکه تمام دستگاه‌های مورد نیاز این کارخانه که ساخت داخلی است خریداری و به محل کارخانه ارسال شده است، تاکید کرد: این مجموعه تولیدی علاوه بر خط تولید سه‌گانه دارای انبار و سیستم‌های مجهز برای ارسال محصولات تولیدی به مناطق مختلف است.

مدیرعامل شرکت دارو برگ شرق کوثر بیان داشت: ما به عنوان نمونه برای تولید شربت معده به بیش از 12 گیاه دارویی نیاز داریم که برای کشت آنها اراضی مستعد به دور از کود و سم نیاز است تا به شکل ارگانیک در مزرعه تولید محصولات گیاهان دارویی انجام شود تا زمینه مصرف داخلی و خارجی بهتر فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، راشد به استعداد بی‌نظیر استان اردبیل در تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این استان به رغم این استعداد کارخانه‌ای در این زمینه فعالیت نکرده در حالی که در استان‌هایی همچون اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال بختیاری کارخانه‌های متعدد فراوری گیاهان دارویی احداث شده است.

وی از استاندار اردبیل خواست تا مشکل معارض زمین اعطایی به این کارخانه و همچنین پرداخت تسهیلات 150 میلیون تومانی از طریق بانک کشاورزی را حل کرده و جلوی برخی کارشکنی‌ها و ناهماهنگی‌ها گرفته شود.

مدیرعامل شرکت دارو برگ شرق کوثر ادامه داد:‌ ما در سطح شهرستان مشکل خاصی در راه‌اندازی این کارخانه نداریم در حالی که ارزیاب بانک کشاورزی که از مرکز استان به منطقه می‌آیند با اجرای این طرح به انحای مختلف کارشکنی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید استاندار اردبیل قول داد تا مشکل مربوط به زمین و تسهیلات پرداختی این واحد تولیدی را در جلسه شورای اداری استان مطرح کرده و نسبت به حل مشکل اقدام شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول