اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت چابهار:

دوری از فرهنگ شهادت مهم‌ترین عامل افتادن در گرداب تباهی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت چابهار گفت: دوری جستن از فرهنگ شهید و شهادت، مهم‌ترین عامل سوق‌دهی جامعه به گرداب تباهی و پوچی است.

دوری از فرهنگ شهادت مهم‌ترین عامل افتادن در گرداب تباهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت‌الاسلام رضا غلامی در مراسم وداع مردم شهیدپرور چابهار با میهمان گمنام آسمانی که در محل سالن چند منظوره منطقه آزاد چابهار با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد با بیان اینکه شهدا بر اعمال ما ناظر هستند، اظهار داشت: ما انسان‌ها به دلیل قرار گرفتن در امیال دنیوی و مادی، از راه شهدا گاها دور می‌شویم و این سرآغاز غفلتی با سرانجامی تلخ و پشیمانی است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در جنگی به مراتب سخت‌تر و شدیدتر از جنگ تحمیلی بسر می‌برد اما چون این نبرد در قالب نرم‌افزاری و فرهنگی قرار دارد در ظاهر امر، تلفاتی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت چابهار بیان داشت: سطح و سرمایه‌های انباشته شده در پشت این تهاجمات خاموش، پشت هر انسانی را به لرزه می‌اندازد و در این بین تنها توکل بر خدا و گام برداشتن در راه همین شهدایی که امروز در محضر آنها حضور داریم می‌تواند انقلاب را بار دیگر بیمه و مکر، مکرکنندگان را به خودشان بازگرداند.

غلامی دوری جستن از فرهنگ شهید و شهادت را مهم‌ترین عامل سوق‌دهی جامعه به گرداب تباهی و پوچی برشمرد و گفت: حضور قشر جوان به عنوان سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حول محور شهدا، می‌تواند روحیه شهادت‌طلبی و انزجار از استکبار جهانی را برای جامعه جوان ما به ارمغان آورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چابهار نیز در ادامه این مراسم با تشکر و قدردانی از حضور پرشور و انقلابی مردم شهیدپرور چابهار در تشییع پیکر این شهید گمنام اظهار داشت: امروز شهر شهیدپرور چابهار میزبان شهیدی است که به برکت وجودش شهر ما عطر و بویی از جنس بهشت خدایی گرفته که رسیدن به این شور معنوی را مدیون این شهید گمنام هستیم.

حسینعلی کول افزود: مردم ولایت‌مدار چابهار امشب با حضور در کنار پیکر متبرک این شهید، سعادت دارند تا با بهترین و پاک‌ترین بنده خدا راز و دل کنند و حال و هوای خود را با رنگ و بوی شهدا متبرک و همدم سازند.

وی حضور این شهید جوان گمنام را بهترین فرصت برای جوانان برشمرد تا با تأسی و الگو گرفتن از راه و سیره این جوانان غیرتمند به تقویت بنیه‌های ایمانی و اعتقادی خود پرداخته و آگاه باشند تا زمانی که در راه شهدا گام بردارند از هرگونه خطری مصون خواهند بود و هرگاه لحظه‌ایی از این راه روشن و پرفروغ غفلت کنند تا همیشه مدیون خون شهدا خواهند شد.

به گزارش فارس: با احتساب این شهید گمنام، در حال حاضر تعداد 43 شهید گمنام در 11 نقطه استان سیستان‌وبلوچستان دفن هستند.

این شهید گمنام فردا دوشنبه 24 مهرماه در محل پایگاه دهم شکاری کنارک به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول