اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد یادمان سرداران و امیران شهید کردستان:

دشمن توان مقابله با روحیه شهادت‌طلبی مردم ایران را ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد یادمان سرداران و امیران شهید کردستان و شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس گفت: تا زمانی که روحیه شهادت‌طلبی در این کشور حکمفرماست دشمن توان مقابله با این نظام را نخواهد داشت.

دشمن توان مقابله با روحیه شهادت‌طلبی مردم ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید جعفر اتقانی پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان گلستان اظهار داشت: بر همه بچه‎های جبهه و جنگ واجب است که ناگفته‎های جنگ را به نسل جدید منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس اثر معنوی در سطح جامعه دارد تصریح کرد: اصحاب رسانه می‎توانند پیام‌رسان خوبی برای خون شهدا باشند.

مسئول ستاد یادمان سرداران و امیران شهید کردستان و شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس گفت: اگر هم‌اکنون سرداران دفاع مقدس حضور داشتند در این شرایط حساس در کنار مردم و مسئولان دستگاه‎های اجرایی برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کردند تا اهداف انقلاب زودتر محقق ‎شود.

اتقانی ادامه داد: هنوز لکه‎های خون این سرداران بی‎ادعا در ارتفاعات کردستان به یادگار مانده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه کسانی که می‎خواهند در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند مسئولانه‎تر و دلسوزانه‎تر وارد عمل شوند.

مسئول ستاد یادمان سرداران و امیران شهید کردستان و شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس گفت: بعد از جنگ رسالت یادگاران هشت دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت جدی‎تر شده است.

اتقانی با بیان اینکه جوانانی در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند که تفنگ‎هایشان بزرگ‌تر از قد و قواره خودشان بود خاطر نشان کرد: جوانانی از این مرز و بوم بودند که برای باز کردن معبر و انداختن خود بر روی مین دعوا و خواهش و تمنا می‎کردند.

وی تاکید کرد: شهدایی بودند که به علت اینکه بعد از عملیات شهید نمی‎شدند گریه و زاری می‎کردند که چرا لیاقت شهید شدن را ندارند.

مسئول ستاد یادمان سرداران و امیران شهید کردستان و شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس با بیان اینکه خاطرات شهدا پیام برای جوانان ماست افزود: ایثارگری شهیدان، جانباران و آزادگان موجب شده که هم‌اکنون نظام با اقتدار در عرصه‎های بین‎المللی حضور داشته باشد.

اتقانی گفت: در سال‎های اول دفاع مقدس کشور از لحاظ تسلیحات و تجهیزات نظامی حرفی برای گفتن نداشت ولی هم‌اکنون به همت جوانان برومند ایران اسلامی با روحیه خودباوری به انواع علوم روز دنیا و تسلیحات دست یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دشمنان نظام از جانبازان 70 درصدی که باز هم آماده جانفشانی هستند، هراس دارند و هر جانباز این نظام را یک بمب هسته‎ای برای خود می‎دانند.

مسئول ستاد یادمان سرداران و امیران شهید کردستان و شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس گفت: تا روحیه شهادت‌طلبی در این کشور حکمفرماست دشمن توان مقابله با این نظام را ندارد.

وی از برگزاری یادواره شهدای گمنام کشور در 25 مهر ‌ماه در شهرستان مینودشت خبر داد و گفت: شهدای ما متعلق به دسته، گروه و جناح خاصی نیستند بلکه به همه مردم تعلق دارند.

مسئول ستاد یادمان سرداران و امیران شهید کردستان و شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هر کس در هر مقامی که قرار دارد قصوری در همراهی برای برگزاری یادواره‎های شهدا داشته باشد ضررش متوجه همه خواهد شد افزود: جوانانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند هم‌اکنون این رسالت را دارند که با حضور باشکوه در یادواره‎های شهدا دین خود را ادا کنند.

اتقانی با بیان اینکه یادواره‎های شهدای گمنام هم‌اکنون به صورت گردشی در سطح کشور برگزار می‎شود اظهار داشت: یادواره شهدای گمنام در شهرستان مینودشت شانزدهمین دوره این مراسم کشوری است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری باشکوه این یادواره همه دستگاه‎های اجرایی استان مشارکت داشتند گفت: دستگاه‎های دولتی از لحاظ معنوی مشارکت دارند و از نظر مالی مردم هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

مسئول ستاد یادمان سرداران و امیران شهید کردستان و شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس گفت: برای برپایی این یادواره ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری دارند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول