اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان:

66 هزار راس دام علیه آبله مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: شبکه دامپزشکی ریگان اقدام به مایه‌کوبی 66 هزار و 79 ‌راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله کرده است.

66 هزار راس دام علیه آبله مایه‌کوبی شدند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: آبله یک بیماری ویروسی حاد است که موجب درگیری در بسیاری از حیوانات از جمله گوسفند و بز می‌شود.

وی گفت: این بیماری مهم موجب بروز ضایعات مشخصی در پوست و مخاطات دام است و ضایعات آن علاوه بر درگیری پوست سبب بروز ضایعاتی در غشاهای مخاطی و ارگان‌های داخلی بدن دام شده در نتیجه بروز علائمی از قبیل علائم تنفسی‌، اسهال، افسردگی، لاغری، سقط و کاهش اشتها در دام می‌شود.

جعفری افزود: انتقال غیرمستقیم این بیماری از طریق وسایل و خوارک آلوده و دیگر اشیا می‌تواند رخ دهد، از طریق حشراتی مانند مگس‌های اصطبل نیز به صورت مکانیکی منتقل می‌‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: از جمله راه‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری مهم انجام واکسیناسیون است.

جعفری ابراز داشت: به همین منظور شبکه دامپزشکی ریگان اقدام به واکسیناسیون 66 هزار و 79 ‌راس گوسفند و بز علیه این بیماری مهم کرده است.

وی گفت: همچنین توسط دو اکیپ عملیاتی در دو بخش گنبکی و مرکزی شهرستان در اول فصل جاری 11 هزار و 200 متر مربع جایگاه دام در واحدهای دامی ‌در معرض خطر ضدعفونی شده‌اند.

جعفری بیان داشت: از مهر ماه جاری فاز دوم واکسیناسیون پاییزی آبله آغاز شده است و از دامدارن و عشایر تقاضا می‌شود برای انجام این واکسیناسیون با شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول