اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه دامپزشکی نرماشیر خبر داد:

مایه‌کوبی 12850 رأس دام علیه آبله در نرماشیر

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: بیش از 12 هزار و 850 رأس دام سبک در شهرستان نرماشیر علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 12850 رأس دام علیه آبله در نرماشیر
عباس سرحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: تاکنون 5 هزار و 50 رأس بز و 7 هزار و 800 رأس گوسفند توسط اکیپ‌‌های بخش دولتی به صورت رایگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی است که از طریق واکسیناسون منظم محقق می‌شود، بیان کرد: دامداران در صورت مشاهده این بیماری، ابتدا دام‌های بیمار را از دام‌های سالم جدا و در قدم بعدی شبکه دامپزشکی را سریعا مطلع سازند تا اقدام لازم برای کنترل بیماری صورت گیرد.  
سرحدی بیان کرد: آبله بیماری ویروسی با درصد همه‌گیری بالاست و با بروز ضایعات پوستی و جلدی، لاغری و گاهی مرگ دام همراه است و معمولا تلفات در دام‌های کوچک بیشتر است.
همچنین محسن عسکر‌پور رئیس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: به منظور تکریم ارباب رجوع و ارتباط سریع و آسان مردم با دامپزشکی کد خدماتی 1512 از مدت‌ها قبل راه‌‌اندازی شده است.
وی افزود: شهروندان طی ساعت‌های اداری می‌توانند برای دریافت خدمات مشاوره‌ای‌، سؤالات بهداشتی و ارائه هر‌گونه نظر‌، پیشنهاد و انتقادی در شهرستان کرمان با گرفتن شماره 1512 و در خارج از شهرستان با شماره‌ 03411512 با این اداره کل ارتباط برقرار کنند.
عسکر‌پور تصریح کرد: شهروندان می‌توانند ‌مشکلات، معضلات و پیشنهادهای خود را در مورد مسائل دامپزشکی از جمله امنیت غذایی، ذبح شرعی‌، سلامت گوشت‌، شیر، سایر فرآورده‌های خام دامی و تخلف‌های مرتبط با این فرآورده‌ها، نکات بهداشتی مرتبط با حیوانات خانگی، بیماری‌های دام و طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را از طریق تماس با این شماره مطرح کنند.
وی خاطرنشان کرد: تلفن گویای اداره کل هم با شماره 2132551 برای اطلاع‌رسانی به شهروندان است که هم‌استانی‌ها‌ می‌توانند با این شماره تماس گرفته و ارتباط برقرار کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول