اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

2.1 میلیون رأس دام علیه بیماری آبله واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون افزون بر 2 میلیون و 119 هزار و 578 رأس دام علیه بیماری آبله در این استان واکسینه شدند.

2.1 میلیون رأس دام علیه بیماری آبله واکسینه شدند
حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مردم باید در هنگام خرید دام از سلامت ظاهری دام اطمینان حاصل کنند و توجه داشته باشند که دام خریداری شده هیچ‌گونه علائم ظاهری بیماری از قبیل لاغری، بیماری‎های پوستی، وجود کنه روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از بینی و چشم نداشته باشد.
وی از واکسیناسیون 680 هزار و 62 رأس گاو و گوسفند علیه بیماری بروسلوز در این استان خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای سال‌ جاری تاکنون افزون بر 2 میلیون و 119 هزار و 578 رأس دام علیه بیماری آبله واکسیناسیون شدند.
مهری ادامه داد: واکسیناسیون 3 میلیون و 41 هزار و 400 رأس گوسفند علیه بیماری آنترتوکسمی و قانقاریا، واکسیناسیون 596 هزار و 256 رأس دام علیه بیماری تب برفکی؛ واکسیناسیون 32 هزار و هشت رأس گاو علیه بیماری سل از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی استان در راستای حفظ سلامت دام استان است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت ارائه آموزش‌های دامپزشکی به فعالان این عرصه تأکید کرد و گفت: آموزش‌های اولیه و مداوم دامپزشکی باید هر زمان که مورد نیاز بود مورد بازبینی قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: این امر به منظور تربیت دامپزشک‌هایی صورت می‌گیرد که باید حداقل سطوح پایه را به منظور برآورده کردن انتظارات سازمان جهانی بهداشت دام که همانا تقویت بهداشت و رفاه حیوانات و در نتیجه آن بهداشت و سلامت جامعه انسانی است را بدست آورند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتشار میکروب در یک منطقه ممکن است به وسیله‌ جریان آب، حشرات، سگ‌ها و سایر گوشتخواران تامین شود، گفت: ورود عفونت به یک منطقه غیرآلوده همواره به‌ وسیله مواد آلوده حیوانی مانند پودر استخوان، کود، پوست، روده، پشم و مواد کنسانتره و یا علوفه آلوده صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین اگر لاشه حیوانات تلف شده کالبدگشایی شود و یا در دسترس پرندگان و یا حیوانات شکاری قرار گیرد، ممکن است به طور وسیع و خطرناکی میکروب را در خاک پراکنده کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول