اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان خبر داد:

مایه‌کوبی 13 هزار دام سبک علیه بیماری آبله در ریگان

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: واکسیناسیون 7 هزار و 920 رأس گوسفند و 6 هزار و 939 رأس بز علیه بیماری آبله در شهرستان صورت گرفت.

مایه‌کوبی 13 هزار دام سبک علیه بیماری آبله در ریگان
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، حجت‌الله جعفری پیش از ظهر امروز در حاشیه واکسیناسیون دام‌های مناطق شهرستان ریگان علیه بیماری آبله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بیماری آبله یکی از مهم‌ترین بیماری‌های دام‌های سبک تلقی می‌شود که توسط «ویروس پاکس» رخ می‌دهد.
وی افزود: از جمله معضلات و مشکلات بیماری آبله، بروز ضایعات جلدی، ایجاد لاغری و کم‌اشتهایی در دام است که کنترل و پیشگیری از این بیماری مهم ویروسی را دوچندان می‌کند.
جعفری تصریح کرد: به همین منظور شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری دوره‌های آموزشی برای دامداران و عشایر منطقه اقدام به واکسیناسیون تعداد 7 هزار و 920 رأس گوسفند و 6 هزار و 939 رأس بز علیه این بیماری مهم کرده است.
وی بیان کرد: همچنین کنترل ورود و خروج دام، انجام اقدامات قرنطینه‌ای و هماهنگی لازم در هنگام حمل دام با شبکه دامپزشکی، نقش بسیار مؤثری در کنترل این بیماری دارد.
جعفری بیان کرد: دامداران شهرستان باید برای مبارزه با انگل‌های داخلی دام، در تمیز کردن آب و علوفه مصرفی آن دقت لازم را داشته باشند و در مصرف شربت‌ها و قرص‌های ضدانگلی با فواصل زمانی تعیین شده، اقدام کنند.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات در کمیت و کیفیت فرآورده‌های استحصالی از دام بحث کنترل بیماری‌های انگلی است.
جعفری خاطرنشان کرد: در همین راستا دامداران شهرستان باید به توصیه‌های دامپزشکی توجه ویژه داشته و با این شبکه همکاری لازم را داشته باشند.
وی اذعان کرد: بیماری‌های انگلی می‌تواند، زمینه‌ساز بیماری‌های میکروبی باشد، بنابراین استفاده از داروهای ضدانگل روده‌ای جگری و ریوی در بهبود فرآورده‌های استحصالی دام نقش مؤثری دارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول