اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گمرک ملایر خبر داد

صادرات بیش از 8 هزار تن کالا از طریق گمرک ملایر

خبرگزاری فارس: سرپرست گمرک ملایر گفت: در نیمه نخست سال جاری 8 هزار و 705 تن انواع کالا از طریق گمرک ملایر به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات بیش از 8 هزار تن کالا از طریق گمرک ملایر

ناصر ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر نقش گمرک و صادرات را در توسعه شهرستان ملایر بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: قبل از تأسیس گمرک در شهرستان صادرکنندگان کالاهای خود را به گمرکات دیگر از جمله گمرکات مرزی ارسال می‌کردند که بعضاً به نام اشخاص دیگر اظهار می‌شد و نقش تولیدکنندگان و صادرکنندگان شهرستان ملایر کمرنگ بود اما بعد از افتتاح گمرک ملایر صادرکنندگان رغبت بیشتری برای صادرات نشان داده و در حال حاضر صادرات بسیاری از استان‌ها و شهرهای همجوار نیز از طریق گمرک ملایر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 27 شرکت و افراد حقیقی و حقوقی صادرات خود را از طریق گمرک ملایر انجام می‌دهند، افزود: با تلاش‌های انجام شده امیدواریم که بتوانیم افراد و شرکت‌های بیشتری را برای صادرات از طریق گمرک ملایر جذب کنیم.

سرپرست گمرک ملایر اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، بیش از 8 هزار و 705 تن انواع کالا از طریق گمرک ملایر صادر شده که این کالاها شامل انواع کشمش، وازلین بهداشتی، سیلیس، ظروف تفلون، آندلوزیت، خرمای مضافتی، پنیر خامه‌ای و سفید، ماست نیم چرب و خامه‌ای و پارافین جامد بوده است.

وی ارزش صادرات از طریق گمرک ملایر را 18 میلیون و 814 هزار و 777 دلار و بیش از 230 میلیارد و 670 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات در شش ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی 22 درصد و از نظر ریالی 52 درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرک ملایر در ادامه به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: نقش گمرک در حمایت از صادرات در کشور و تولیدات داخلی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: در شهرستان ملایر، گمرک توانسته با صادرات محصولات کشاورزی و صنعت و معدن در روان‌سازی صادرات این کالاها اقدامات خوبی داشته باشد و این در حالی است که روان‌سازی در حین رعایت قوانین انجام می‌گیرد.

ترکاشوند در پایان سخنانش ابراز داشت: گمرک ملایر در حال حاضر فاقد مکان مستقل است و تلاش داریم با همکاری مسئولان شهرستانی و استانی بتوانیم در آینده مکان مستقلی برای گمرک ملایر خریداری کنیم و گمرک ملایر را از سطح نمایندگی ارتقا دهیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول