اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده عملیات مانور کوی ذوالفقاری آبادان:

حماسه کوی ذوالفقاری به فراموشی سپرده شده است

خبرگزاری فارس: فرمانده عملیات مانور کوی ذوالفقاری آبادان گفت: حماسه کوی ذوالفقاری به فراموشی سپرده شده است.

حماسه کوی ذوالفقاری به فراموشی سپرده شده است

احمد ناظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: جنگ هشت ساله تحمیلی بیش از 90 ماه به طول انجامید که در این مدت نیروهای عراقی با وجود استفاده از امکانات پیشرفته جنگی به مدت 60 روز در خاک ایران پیشروی کرده و سرانجام توسط رزمندگان و نیروهای مردمی متوقف شدند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین عملیات‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی عملیات کوی ذوالفقاری بود که با کمک تعداد انگشت شماری از نیروهای مردمی یک حماسه بزرگ در تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی ثبت شد.

فرمانده عملیات مانور کوی ذوالفقاری آبادان ادامه داد: رزمندگان و نیروهای مردمی که در شهرستان آبادان ساکن بودند با جانفشانی و فداکاری اقتدار و عظمت را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زدند.

ناظمی در همین خصوص اضافه کرد: اگر دشمن در این عملیات پیروز شده و آبادان را تصرف می‌کرد به شمال خلیج فارس و خور موسوی که یکی از مهم‌ترین خورهای دنیا است دست پیدا کرده و آبادان توسط نیروهای بعثی اشغال می‌شد.

وی با اشاره به 9 آبان سالروز عملیات کوی ذوالفقاری و بازسازی این مهم در شهرستان آبادان گفت: در نظر داریم با همکاری سپاه پاسداران، یگان دریایی اروند، گردان مقداد، نیروی انتظامی، شیلات، آتشنشانی، شبکه بهداشت و هلال احمر شهرستان این حماسه را به صورت یک مانور بزرگ بازسازی کنیم.

فرمانده عملیات مانور کوی ذوالفقاری آبادان افزود: مانور کوی ذوالفقاری در سه مرحله رژه، نمایش قدرت و حمله به ساحل آغاز شده و همایش اجرای مانور را از رودخانه بهمنشیر و نقطه‌ای که دشمن وارد خاک آبادان شد شبیه سازی و اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: تجمع و نمایش قدرت از روستای سادات آغاز شده و به سمت منطقه اصلی مانور که در ایستگاه هفت کوی قدس است ادامه پیدا می‌کند.

ناظمی در خصوص دیگر مراحل اجرای این شبیه سازی بیان داشت: حمله به ساحل و سرپل گیری در ایستگاه هفت قدس اجرا شده و لنج‌های اداره شیلات در رودخانه بهمنشیر رژه بزرگی را به نمایش می‌گذارند.

وی در پایان با اشاره به روز عملیات و ساعت اجرای برنامه گفت: اجرای بازسازی همایش کوی ذوالفقاری در روز 9 آبان ماه سال جاری و در ساعت 14 و سی دقیقه از روستای سادات آغاز شده و ساعت 17 در منطقه ایستگاه هفت قدس به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول