اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره حفظ آثار دفاع مقدس البرز خبر داد

آغاز نگارش داستان زندگی 10 سردار شهید البرزی

خبرگزاری فارس: معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز از آغاز نگارش داستان زندگی 10 سردار شهید این استان خبر داد.

آغاز نگارش داستان زندگی 10 سردار شهید البرزی

ابراهیم رجوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم ساکن استان البرز و شهرستان‌های این استان به ویژه کرج در طول دفاع مقدس نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در دفاع مقدس داشتند.

وی تصریح کرد: تعداد شهدای بزرگوار، جانبازان سرافراز و آزادگان معزز استان البرز در طول هشت سال دفاع مقدس نشان می‌دهد که مردم این استان از همه داشته‌های خود برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب و دفاع از میهن اسلامی استفاده کرده‌اند.

معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تاکید کرد: پس از جنگ نیز مردم این منطقه همواره در خط انقلاب و ولایت حرکت کرده و بارها شاهد بودیم که برای حفظ دستاوردهای اسلام و انقلاب با تمام توان به میدان آمده‌اند.

رجوانی با اشاره به این مطلب که سرداران بزرگواری از استان البرز در طول جنگ حضور داشته که تعدادی از آنها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: با توجه به تاکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ و حراست از دستاوردهای دفاع مقدس، برنامه‌ای در استان البرز در دست اجرا است تا بتوانیم از طریق ادبیات و هنر پیام شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور با همکاری حوزه هنری استان البرز و استفاده از توانمندی‌های نویسندگان متعهد و ولایی استان، در نخستین گام کار نگارش زندگی‌نامه 10 سردار شهید البرزی را به صورت داستانی آغاز کرده‌ایم.

معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزود: سرداران شهیدی که زندگینامه آنها به صورت داستان در دست نگارش است، عبارتند از شهید مهدی شرع پسند، شهید غلامرضا کیانپور، شهید ‌احمد آجرلو،‌ شهید حاج علی گروسی ، شهید شعبان علی نژادفلاح، شهی حجت‌‌‌الاسلام غلامرضا سلطانی، شهید سید حسین میررضی، شهید روح‌الله اصل دهقان، شهید رضا پناهی و شهید بزرگوار عطاءالله بحیرایی.

رجوانی تاکید کرد: این پروژه در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر نسل جوان با رزمندگان سپاه اسلام اجرا شده و به زودی کتاب زندگی‌نامه 10 سردار شهید در استان البرز منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول