اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و معدن و تجات استان بوشهر:

شهروندان گرانفروشی‌های لوازم خودرو را به 124 اطلاع دهند

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: همشهریان هرگونه گرانفروشی انواع لاستیک و سایر قطعات یدکی و کالاهای مصرفی خودرو را به تلفن 124 اطلاع دهند.

شهروندان گرانفروشی‌های لوازم خودرو را به 124 اطلاع دهند

حیدر یزدانشناس امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: طی روزهای اخیر مشاهده شده که برخی از واحدهای صنفی عرضه محصولات یدکی خودرو به دنبال نوسانات بازار اقدام به افزایش غیر متعارف قیمت‎های اجناس خود کرده‎اند که این امر غیر قانونی بوده و به شدت با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در فرآیند انجام تحقیقات از چند واحد صنفی دریافتند که در فروش انواع لاستیک وسایر محصولات بدکی خودرو درصد سود مجاز عمده‎فروشی و خرده‎فروشی رعایت نشده و مرتکب تخلف گرانفروشی شده‎اند.

یزدانشناس افزود: بر اساس گزارش بازرسان و پس از جمع‎آوری مدارک و مستندات متقن و سیر مراحل قانونی پرونده‎های متخلفین برای صدور رأی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر ارسال گردیده است.

وی تاکید کرد: همشهریان می‎توانند با مشاهده هرگونه تخلف، گرانفروشی و عدم رعایت سود مجاز توسط واحدهای صنفی در انواع محصولات و کالاهای مصرفی مورد نیازشان مراتب را به تلفن 124 واحد ستاد خبری سازمان اطلاع دهند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط واحدهای صنفی در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 102 مرود تخلف از واحدهای صنفی و بنگاه‎های اقتصادی استان بوشهر کشف شده است.

یزدانشناس اظهار داشت: این تعداد تخلف در 95 هزار بازرسی از سطح بازار و بنگاه‎های اقتصادی استان کشف شده است.

وی بیان کرد: ارزش ریالی تخلفات مکشوفه بیش از 8 میلیارد و 639 میلیون ریال بوده که برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

یزدانشناس افزود: بیشترین آمار جرایم مربوط به صنوف  فعال در بخش خدمات عمومی، توزیع مواد پروتئینی (گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ)، میوه و تره‎بار، مواد لبنی، غلات، حبوبات، چای، خرما، شیرینی‎جات و خشکبار و آجیل بوده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: اصناف متخلف در بخش خدمات عمومی بیش از 5 میلیارد و 305 میلیون ریال و واحدهای عرضه مواد پروتئینی 2 میلیارد و 717 میلیون ریال جریمه نقدی شده‎اند.

یزدانشناس تاکید کرد: واحد بازرسی و نظارت و ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت، آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 527 مورد گزارش تخلف از طریق ستاد خبری سازمان دریافت شده است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول