اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

هدف‌گذاری رسیدن به سهم 2 درصدی صنعت کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف‌گذاری اصلی ما در توسعه و رونق بخش صنعت رسیدن به 2 درصد سهم صنعت کشور در استان اردبیل است.

هدف‌گذاری رسیدن به سهم 2 درصدی صنعت کشور است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر سهم این استان از توسعه‌یافتگی صنعتی کمتر از نیم درصد است و این وضعیت و شرایط به هیچ‌وجه برای ما قابل قبول و پسندیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: اردبیل در سال‌های گذشته در توسعه‌یافتگی صنعتی دچار بی‌مهری و بی‌عدالتی شده است در حالی که در این سرزمین ظرفیت و توان برای استقرار و توسعه صنایع بخش کشاورزی و فرآوری محصولات متنوع وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: نمایندگان استان در یک برنامه‌ریزی دقیق سعی دارند تا بستر ارتقای شاخص‌های بهبود یافتگی صنایع در این استان را به وجود آورند چرا که ما با برخورداری از صنایع مادر می‌توانیم بیش از هر زمان دیگر جهشی حقیقی و رو به جلو در بخش صنعت داشته باشیم.

حقیقت‌پور گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به بالندگی صنعت نسل سوم در اردبیل و رونق آن نظیر نانو و بیوتکنولوژی نیاز داریم چرا که در سایه توسعه و بالندگی چنین صنایعی است که قابلیت‌های نیروی انسانی ما نیز ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیشنهادات مختلف در نشست با وزرای اقتصادی و صنعتی دولت در توجه ویژه به صنایع مختلف تاکید کرد: ما در استان اردبیل بسترهای خوبی را در رونق صنایع انرژی مشاهده می‌کنیم به همین دلیل پیشنهاد دادیم انرژی‌های بادی، ژئوترمال و انرژی خورشیدی در این استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و روی آن سرمایه‌گذاری واقعی صورت گیرد.

عضو فراکسیون حمایت از تولید ملی از توانمندی این استان برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی اشاره کرد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: ما از طریق این صنعت می‌توانیم به یک قطب بی‌نظیر در کشور در تولید و فرآوری گیاهان دارویی و صادرات آن به سایر کشورها تبدیل شویم.

حقیقت‌پور یکی دیگر از هدف‌گذاری‌های اصلی برای توسعه این استان را افزایش سهم تولید محصولات کشاورزی در رقابت با سایر استان‌ها اعلام کرد و بیان داشت: سهم 4 درصدی ما در تولید محصولات کشاورزی کشور باید در یک برنامه هدفمند پنج ساله حداقل به 6 تا 8 درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد:‌ این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها نیازمند توجه جدی است چرا که ما امروز از اهداف و حرکت‌های آرمانی فاصله گرفتیم و با خیل عظیمی از بیکاران و متقاضیان کار روبرو هستیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی توانمندی این استان را در تقویت صنایع غذایی و رونق و جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه را خاطرنشان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در اردبیل محصولات متنوعی کشت و عمل‌آوری می‌شود این استان را باید به قطب حلال فود در کشور تبدیل کنیم.

حقیقت‌پور گفت: اگر این بخش از صنایع استان رونق مضاعف بگیرد ما می‌توانیم نیاز بازارهای داخلی و حتی خارجی را در تولید محصولات حلال فود تامین کنیم.

وی در پایان همچنین به توانمندی این استان در تقویت صنایع دفاعی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه آنچه که جدی و ضروری به نظر می‌رسد ارتقای سهم استان در تقویت صنایع دفاعی کشور است که بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول