اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

بی‌توجهی خانواده‌ها نظام تعلیم و تربیت را عقیم می‌گذارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: بی‌توجهی نظام خانواده به امر پرورش و تربیت نسل آینده سبب می‌شود تا اهداف تربیتی و پرورشی بیش از هر زمان دیگر عقیم و بی‌نتیجه بماند.

بی‌توجهی خانواده‌ها نظام تعلیم و تربیت را عقیم می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در گردهمایی انجمن‌های اولیا و مربیان برتر شهرستان نمین اظهار داشت:‌ زمانی می‌توانیم به یک شرایط مطلوب در تربیت نسل آینده دست یابیم که در کنار نظام آموزش و پرورش، خانواده‌ها به استراتژی تربیتی فرزندان خود اهمیت داده و برای آن برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند.

وی یکی از ترفندهای نظام افیونی غرب را گسست پیوند نسل‌ها و همچنین نظام خانواده با نظام اجتماعی و مدرسه توصیف کرد و افزود: آنها رسیدن به هدف خود را در ایجاد خلأ تربیتی در نسل جوان و نوجوان و قطع رابطه با نسل‌های گذشته می‌دانند به همین دلیل به حربه کثیف گسست پیوندها و اتحاد نسل‌ها روی آوردند تا به پیکره نظام اسلامی ما ضربه وارد کنند.

رحیمی نزدیکی و همسویی اهداف خانواده و مدرسه را خواستار شد و تصریح کرد: اگر این پیوند روز به روز مستحکم نشود و در مقابل، نسل جوان از نسل گذشته دوری گزیند به همان میزان آسیب‌ها و تهدیدها جدی‌تر احساس می‌شود.

این مسئول الگوبرداری از شیوه تربیتی ائمه اطهار را بهترین محک و معیار در ترویج تربیت اسلامی و انسانی توصیف کرد و ادامه داد: اگر والدین به این خان گسترده توجه کنند و از کتاب‌های ارزشی نیز استفاده کنند، بهتر می‌توانند فرزندان خود را به رشد و بالندگی جسمی، روحی و اعتقادی برسانند.

وی هرگونه خدشه و خلأ به کرامت و عزت بشری را سبب از بین رفتن انسانیت انسان دانست و خاطرنشان کرد: امروز نوبت آن است که والدین با حضور در مدارس از روند تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان و از اعتلای روزافزون آنها آگاهی کسب کنند و بیش از هر زمان دیگر مراقب فرزندان و نسل‌های آتیه باشند.

به گزارش فارس، امام جمعه نمین مهم‌ترین رمز و رموز تربیت اسلامی و انسانی را توجه به شیوه اخلاق و رفتار حسنه پیامبر مکرم اسلام توصیف کرد و بیان داشت: امر تربیت در فضای توأم با آرامش بسیار تأثیرگذار است و والدین و مربیان دانش‌آموزان بایستی در ایجاد و برقراری فضای نشاط و آرامش اهتمام و جدیت داشته باشند.

در این همایش مدیر آموزش و پرورش نمین از تشکیل ده‌ها انجمن اولیا و مربیان در سطح مدارس شهرستان نمین خبر داد و یادآور شد: پیوند مستحکم اولیا و مربیان پیوند عاطفی، معنوی و ارزشی است و هرگز نباید خلأ و خدشه‌ای در آن وارد شود.

فرهاد قاسم‌زاده هم‌افزایی مدرسه و خانه را در راستای تأمین اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش یادآور شد و گفت: یکی از رویکردهای تحول بنیادین استحکام پیوند اولیا و مربیان است که در این صورت اهداف متعالی نیز تحقق می‌یابد.

در پایان این همایش از انجمن‌های اولیا و مربیان برتر شهرستان نمین با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول