اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

شبکه لرزه‌نگاری همدان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری شبکه لرزه‌نگاری همدان افتتاح شد.

شبکه لرزه‌نگاری همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز با حضور تنی چند از مسئولان، شبکه لرزه‌نگاری همدان افتتاح شد.

فرماندار همدان در آئین افتتاح این مرکز، اظهار کرد: احداث این مرکز از سال 86 آغاز شد و در سال 90 به پایان رسید و کار خود را به شکل آموزشی شروع کرد.

حسن قهرمانی‌مطلق بیان داشت: تاکنون 172 لرزه بین دو تا 4.5 ریشتر در این مرکز به ثبت رسیده که این لرزه‌ها ما را برای برداشتن اقدامات جدی‌تر بر می‌انگیزد.

وی با اشاره به اینکه زمین این مرکز از سوی شهرداری اختصاص یافته است، افزود: برای ساختمان این مرکز با زیربنای 304 متری، 250 میلیون تومان هزینه شده است.

فرماندار همدان از ایجاد پنج ایستگاه لرزه‌نگاری زیر مجموعه این مرکز در سایر نقاط استان خبر داد و گفت: مرکز لرزه‌نگاری سامن ملایر، آقدره نهاوند، کوه زمان رزن، آلموقولاخ اسدآباد و قهاوند و کبودراهنگ از جمله این مراکز هستند.

به گفته وی، برای تجهیز و ساخت این مرکز در مجموع 1.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

قهرمانی‌مطلق جلوگیری از ساخت ‌و سازهای غیر مجاز را در کاهش آسیب‌های زلزله موثر دانست و گفت: باید نظارت جدی بر ساخت و سازها در سطح شهر شکل گیرد و با افزایش کیفیت مصالح ساختمانی در زمینه آسیب‌های کمتر زلزله گام‌های موثری برداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون 11 درصد بافت‌های فرسوده بازسازی شده است، افزود: شهرداری می‌تواند با صدور پروانه در این خصوص اثرگذار باشد.

فرماندار همدان در ادامه به مقاوم‌سازی مساکن روستایی اشاره کرد و بیان داشت: این مهم همکاری همه‌جانبه مسئولان، بانک‌ها و مردم را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه 85 درصد جمعیت همدان در شهرها سکونت دارند، افزود: بر اساس طرح تفصیلی که در شهر همدان مورد مطالعه قرار گرفته است، وسعت شهرستان همدان 5 هزار و 500 هکتار است که 700 هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل داده است.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه تاکنون هشت هکتار از بافت فرسوده همدان بازسازی و نوسازی شده‌اند، تصریح کرد: 5 هزار و 340 واحد از بافت فرسوده بازسازی و نوسازی شده و مبلغ وامی که از سال 84 تاکنون به این واحدها اعطا شده است، 96 میلیارد تومان بوده است.

وی از نوسازی 22 هزار مسکن روستایی خبر داد و گفت: 17 هزار واحد مسکونی غیر مقاوم شناسایی شده که 11 هزار و 500 واحد تاکنون بازسازی شده است که 72 میلیارد تومان وام برای نوسازی پرداخت شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول