اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از هشتمین اجلاس خبرگزاری فارس در مشهد

از حضور گرم مسئولان تا سخنرانی‌هایی از جنس راهبردهای خبری

خبرگزاری فارس: هشتمین اجلاس خبرگزاری فارس از امروز در مشهد آغاز به کار کرد تا در کنار هم‌اندیشی سرپرستان نمایندگی‌های خبرگزاری‌های فارس شاهد حضور گرم مسئولان در کنار اصحاب رسانه باشیم.

از حضور گرم مسئولان تا سخنرانی‌هایی از جنس راهبردهای خبری

به گزارش خبرگزازی فارس از مشهد، هشتمین اجلاس خبرگزاری فارس امروز در مشهد آغاز به کار کرد تا در کنار هم‌اندیشی سرپرستان نمایندگی‌های خبرگزاری‌های فارس شاهد حضور گرم مسئولان در کنار اصحاب رسانه باشیم.

مدیر عامل سپاد خراسان؛ «فارس» مرجع قابل اعتمادی در سطح ملی و فراملی

آغاز کننده سخنرانی‌های امروز اجلاس خبرگزاری فارس در مشهد مدیر عامل سپاد خراسان بود.

مدیر عامل مجتمع خدماتی تولیدی سپاد خراسان با بیان اینکه خبرگزاری فارس مرجع قابل اعتمادی در سطح ملی و فراملی است، گفت: نحوه انعکاس اخبار در خبرگزاری فارس به نحوی است که منافع و راهبردهای ملی را مدنظر دارد.

سید مهدی درهمی اظهار کرد: فعالیت خبرگزاری فارس در کشور و به ویژه در استان خراسان رضوی باعث افتخار است به نحوی که لحظه‌ای غفلت در انتشار اخبار وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: خبرگزاری فارس را از خودمان می‌دانیم و به همین دلیل خود را در کنار این خبرگزاری با اطمینان احساس می‌کنیم.

درهمی با بیان اینکه خبرگزاری فارس رویکرد متمایزی در عرصه رسانه دارد، افزود: خبرگزاری فارس به مرجع قابل اعتمادی در سطح ملی و فراملی تبدیل شده است و انعکاس موضوعات در این خبرگزاری تبدیل به جایگاه ویژه و استثنایی مبدل گشته است.

مدیرعامل مجتمع خدماتی تولیدی سپاد خراسان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این مجتمع خدماتی تولیدی افزود: شرکت سپاد خراسان در سال‌های پایانی دفاع مقدس شکل گرفته است و امروز بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این شرکت را جشن می‌گیریم.

درهمی با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس تاکنون 10 هزار ایثارگر شامل 2 هزار بسیجی و 8هزار پرسنل سپاه با تبدیل حرکت و سرمایه در این مجموعه فعالیت کردند، گفت: سپاد به معنای سازندگی پس از دفاع است و اکنون نیز این اتفاق به وقوع پیوسته است.

تقدیر آیت‌الله عالمی از ترویج معارف و انعکاس حقایق توسط خبرگزاری فارس

عضو مجلس خبرگان رهبری هم در ادامه جلسه به انعکاس اخبار توسط خبرگزاری فارس اشاره کرد و گفت: در خبرگزاری فارس معارف و حقایق به خوبی انعکاس و ترویج داده می‌شود و بنده به سهم خود از این موضوع تقدیر و تشکر می‌کنم.

حسن عالمی با اشاره به حقیقت خبرگزاری اظهار کرد: حقیقت و جوهره خبرگزاری پیوند دادن گذشته زندگی انسان‌ها به آینده است، به طوری که کسانی که در این بستر زندگی می‌کنند از گذشته برای آینده بهترین نصیب و بهره را ببرند.

وی ادامه داد: آن کسی که گذشته را برای مخاطب بازگو می‌کند به گونه‌ای باید رسالت خود را ایفا کند که در آینده مردم به صورت بهتر از گذشته بهره بگیرند.

عالمی با اشاره به اصطلاح اعتبار خبر به معنای حجیت افزود: حجیت خبر واحد به این معناست که این خبر زمانی برای دیگران حجت است که بر این مطلب استدلالی از سمت فقها شده باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: خبرگزار یا خبرنگار باید آنچنان زندگی کند که اعتمادی را در ذهن مردم از خود به وجود آورد.

توسعه روزافزون بینش مردم مرهون اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها است

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور هم در این جلسه گفت: توسعه روزافزون دانایی و سطح بینش مردم مرهون خبر و اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها است.

امیر سرتیپ دوم محمدکاظم تارخ اظهار کرد: انسان پیوسته به دنبال خبر و دریافت اطلاعات از دنیای پیرامون خود است و این خود به سبب ذات کنجکاو انسان است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور ادامه داد: آنچه که در رابطه خبر و اطلاع‌رسانی می‌توان گفت این است که اکنون و در همه محاوره‌های افراد آنچه که مشهود است اطلاع‌رسانی و دادن خبر از اوضاع و احوال فضای پیرامون افراد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عصر امروز را عصر دانایی دانست و ادامه داد: در عصر حاضر که از عصر دانایی می‌توان آن را یاد کرد، آنچه که جایگاه مهمی دارد اطلاع‌رسانی و توانایی رساندن پیام و محتوا به جامعه است و در این راستا جامعه‌ای موفق خواهد بود که بتواند این اطلاع‌رسانی را سریعتر، دقیق‌تر و کاملتر ارائه دهد.

تارخ، لازمه رسیدن به این توانایی را حرکت در مسیر اطلاع‌رسانی عنوان کرد و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و در زیر سایه ولایت مطلقه فقیه کشور توانسته است در عرصه اطلاع‌رسانی گام‌های بلندی را بر دارد به گونه‌ای که اکنون ایران به عنوان ام‌القرای جامعه اسلامی رهگشای سایر کشورها است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور در بخش دیگری از سخنان خود به سطح بینش و دانش مردم در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: سطح بینش مردم امروز کشور قابل قیاس با سایر کشورهای اسلامی نیست و در این ارتباط می‌توان گفت اکنون در این راستا توسعه قابل توجهی در سطح بینش مردم کشور ایجاد شده است.

تارخ، توسعه روزافزون دانایی و سطح بینش مردم را مرهون خبر و اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها دانست.

رسانه‌ها قدرتمندترین ابزار در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هستند

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز رسانه‌ها قدرتمندترین ابزار در عرصه فرهنگ‌سازی و انتقال اطلاعات و اخبار هستند.

سید محمد علوی اظهار کرد: امروز رسانه‌ها قدرتمندترین افراد در انتقال اطلاعات و فرهنگسازی برای جامعه هستند و در این راستا می‌توان گفت: تکنولوژی رسانه‌ها و انتقال اخبار سبب شده است که مرزهای رسانه‌ای برداشته شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگرچه مرزهای جغرافیایی وجود دارد اما رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی خود مرزهای رسانه‌ای را برداشته‌اند و همه افراد می‌توانند از اطلاعات و اخبار روز جهان اطلاع پیدا کنند.

علوی در بخشی از سخنان خود به تکنولوژی دشمن در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: دشمن اگر چه در عرصه تکنولوژی، اطلاع‌رسانی و خبر از ابزارهای قدرتمندی استفاده می‌کند اما نوع خبر و محتوای آن مورد قبول عامه مخاطبان نیست.

«فارس» ‌سنگر نظام در مقابله با جنگ نرم ‌دشمن‌ است

امام جمعه مشهد مقدس ‌از «خبرگزاری فارس» ‌به عنوان سنگر نظام در مقابله با جنگ نرم ‌دشمن‌ یاد کرد و گفت: خبرگزاری فارس ‌باید به عنوان یک سنگر عظیم نظام در حوزه میدان اطلاع‌رسانی فعالیت کند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی با ارزیابی ‌موقعیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه مسائل اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی اظهار کرد: اگر بخواهیم موقعیت ایران را از نظر سیاسی مقایسه کنیم، در ردیف کشورهایی قرار داریم که با وجود مشکلات اقتصادی، ثبات در ‌کشور حاکم است و در مسائل سیاسی با ثبات‌تر از کشور ما کشور دیگری وجود ندارد. اما در عرصه‌های بین‌المللی مشکلاتی را استکبار جهانی بوجود آورده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران پیدا نمی‌شود که در موقعیت سیاسی باثبات باشد و این موقعیت در مقام ارزیابی با سایر کشورها، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بی‌نظیر قرار داده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مشکلاتی که در جبهه‌های مختلف توسط دشمنان به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، افزود: از جنگ تحمیلی هشت ساله تا فتنه‌های تجزیه کشور و برخوردهای مسلحانه ‌‌منافقین و برخوردهای سیاسی جریان مدیریتی نظام در این بستر 33 ساله حوادث و رویدادهای فوق‌العاده شدیدی به وقوع پیوسته، اما همچنان این نظام مثل کوه ایستاده و استوار است.

وی تصریح کرد: نظامی همانند جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست داخلی قوی و نیرومند ایستاده است ولی در عرصه بین‌المللی تمام قدرت‌های دنیا در صف مبارزه با ما قرار گرفته‌اند، اما به لطف الهی آنها شکست خوردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رویارویی‌های مختلف در عمر 33 ساله نظام جمهوری اسلامی ما را در موضع جنگ قرار داده است و مسئله مقابله با این بحران‌ها به عنوان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی نخستین جریانی است که در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جریان بحران تمام میدان‌ها، زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و امروز جریان خبر نیز به عنوان جریانی که بتواند به اصل رویارویی و دفاع نیز سرویس‌‌دهی کند به وسط میدان آمده ‌و بحث خبر و اطلاع‌رسانی در موقعیت دشمن قرار گرفته و متمرکز شده است.

وی با بیان مطلب فوق افزود: اکنون نیز بحث خبر و اطلاع‌رسانی به میدان جنگ آمده است و با انواع تاکتیک‌ها در مقابله با ما قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خبرگزاری فارس نیز باید به عنوان یک سنگر عظیم نظام در حوزه میدان اطلاع‌رسانی فعالیت کند، ا فزود: در خبرگزاری فارس و مدیریت ‌این خبرگزاری، باید این احساس باشد که در میدان جنگ و صف اول جنگ قرار دارند و جریان خبر را به عنوان ابزار قوی مقابله با دشمن قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر این موضع‌شناسی به عنوان خبرگزاری ارزشی فارس به وجود آید، امر مهمی قلمداد می‌شود نه اینکه به عنوان جریان اطلاع‌رسانی بی‌تفاوت تنها در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت کند‌ بنابراین باید در عرصه جنگ و صف اول میدان جنگ با دشمنان این خبرگزاری حضور فعالی داشته باشند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در صورت ادامه این روند خبرگزاری فارس برای نظام به سنگری تبدیل می‌شود که اردوگاه دشمن‌ستیز خواهد بود و اینجا به عنوان معبد، مجاهدپرور، شهیدپرور و میدان جهاد فی‌سبیل‌الله مبدل می‌شود و تنها از تشکیلاتی که فقط کار اطلاع‌رسانی انجام می‌دهد فاصله می‌گیرد.

تقدیر مدیرعامل خبرگزاری فارس از خانواده‌های سرداران شهید خراسان

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: حضور خانواده‌های شهدا و سرداران شهید خراسان در اجلاس خبرگزاری فارس افتخاری برای فعالان این حوزه است.

سیدنظام‌الدین موسوی ‌اظهار داشت: حضور خانواده‌های سرداران شهید خراسان در هشتمین اجلاس خبرگزاری فارس افتخاری برای فعالان این حوزه است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه به میزبانی مشهد مقدس برای برگزاری هشتمین اجلاس فارس اشاره کرد و گفت: برگزاری اجلاس خبرگزاری فارس در مشهد در کنار حرم شریف امام رضا(ع) و زیارت این امام همام افتخاری برای فعالان و مدیران خبرگزاری فارس است.

تقدیر خانواده سرداران شهید توسط استاندار خراسان‌رضوی و مدیرعامل خبرگزاری فارس

اما خاتمه هشتمین اجلاس خبرگزاری فارس با تقدیر از خانواده‌های سرداران و امیران شهید استان خراسان رضوی، شهیدان صیاد شیرازی، کاوه، چراغچی، اندرزگو و کامیاب توسط محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی و سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری همراه بود.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول