اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیاتی ‌شرق کشور در اجلاس ‌خبرگزاری فارس ‌ـ 3

‌توسعه روزافزون بینش مردم مرهون اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها است

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور گفت: توسعه روزافزون دانایی و سطح بینش مردم مرهون خبر و اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها است.

‌توسعه روزافزون بینش مردم مرهون اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سرتیپ دوم محمدکاظم تارخ دقایقی قبل در هشتمین اجلاس خبرگزاری فارس که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: انسان پیوسته به دنبال خبر و دریافت اطلاعات از دنیای پیرامون خود است و این خود به سبب ذات کنجکاو انسان است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور ادامه داد: آنچه که در رابطه خبر و اطلاع‌رسانی می‌توان گفت این است که اکنون و در همه محاوره‌های افراد آنچه که مشهود است اطلاع‌رسانی و دادن خبر از اوضاع و احوال فضای پیرامون افراد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عصر امروز را عصر دانایی دانست و ادامه داد: در عصر حاضر که از عصر دانایی می‌توان آن را یاد کرد، آنچه که جایگاه مهمی دارد اطلاع‌رسانی و توانایی رساندن پیام و محتوا به جامعه است و در این راستا جامعه‌ای موفق خواهد بود که بتواند این اطلاع‌رسانی را سریعتر، دقیق‌تر و کاملتر ارائه دهد.

تارخ، لازمه رسیدن به این توانایی را حرکت در مسیر اطلاع‌رسانی عنوان کرد و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و در زیر سایه ولایت مطلقه فقیه کشور توانسته است در عرصه اطلاع‌رسانی گام‌های بلندی را بر دارد به گونه‌ای که اکنون ایران به عنوان ام‌القرای جامعه اسلامی رهگشای سایر کشورها است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور در بخش دیگری از سخنان خود به سطح بینش و دانش مردم در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: سطح بینش مردم امروز کشور قابل قیاس با سایر کشورهای اسلامی نیست و در این ارتباط می‌توان گفت اکنون در این راستا توسعه قابل توجهی در سطح بینش مردم کشور ایجاد شده است.

تارخ، توسعه روزافزون دانایی و سطح بینش مردم را مرهون خبر و اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها دانست.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور افزود: امروز مردم دنیا به خوبی می‌دانند که خبرگزاری‌ها که نقش مهمی در ساماندهی خواسته‌های مردم بازی می‌کنند و البته در این میان نیز نقش رسانه‌ها و خبرگزار‌ها در حوزه جنگ نرم قابل توجه است.

وی گفت: امروز خط مقدم جنگ نرم برعهده خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و اصحاب رسانه است که با لحاظ دین و اخلاق در رسانه و خبرگزاری و دادن اطلاعات خبری می‌توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

تارخ در بخش دیگری از سخنان خود به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی نظیر BBC اشاره کرد و گفت: BBC با داشتن تکنولوژی و ابزارهای گسترده خبری جایگاهی در بین مردم ندارد چرا که اخلاق در اطلاع‌رسانی را لحاظ نمی‌کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور در خاتمه اظهار کرد: امروز ملت ایران اعتمادی که به خبرگزاری‌های خودی و ایرانی دارد را نسبت به خبرگزاری‌های خارجی مانند BBC ندارد و این به دلیل رعایت اخلاق در رساندن اطلاعات و اخبار است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول