اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌هشتمین اجلاس سراسری دفاتر استانی خبرگزاری فارس ـ 2

تقدیر آیت‌الله عالمی از ترویج معارف و انعکاس حقایق توسط «خبرگزاری فارس»

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در خبرگزاری فارس معارف و حقایق به خوبی انعکاس و ترویج داده می‌شود و بنده به سهم خود از این موضوع تقدیر و تشکر می‌کنم.

تقدیر آیت‌الله عالمی از ترویج معارف و انعکاس حقایق توسط «خبرگزاری فارس»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن عالمی صبح امروز در هشتمین اجلاس سراسری خبرگزاری فارس در مشهد مقدس با اشاره به حقیقت خبرگزاری اظهار کرد: حقیقت و جوهره خبرگزاری پیوند دادن گذشته زندگی انسان‌ها به آینده است، به طوری که کسانی که در این بستر زندگی می‌کنند از گذشته برای آینده بهترین نصیب و بهره را ببرند.

وی ادامه داد: آن کسی که گذشته را برای مخاطب بازگو می‌کند به گونه‌ای باید رسالت خود را ایفا کند که در آینده مردم به صورت بهتر از گذشته بهره بگیرند.

عالمی با اشاره به اصطلاح اعتبار خبر به معنای حجیت افزود: حجیت خبر واحد به این معناست که این خبر زمانی برای دیگران حجت است که بر این مطلب استدلالی از سمت فقها شده باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: خبرگزار یا خبرنگار باید آنچنان زندگی کند که اعتمادی را در ذهن مردم از خود به وجود آورد.

وی با اشاره به حدیثی تصریح کرد: خبرنگار باید خبر را عالمانه، پخته شده و بدون عیب بر دیگران عرضه کند.

عالمی بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقام و منزلت شهدای ایران اسلامی گفت: سخن در مورد شهید و شهیدان است که در این اجلاس نیز خانواده شهدای بزرگ استان خراسان دعوت شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی افزود: خداوند در آیه 146 سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید خداوند هیچ پیامبری برای هدایت انسانها نفرستاده است جز اینکه همراه آنها خداجویان فراوانی وجود داشته‌اند که در کنار پیامبران از اهداف آنان دفاع می‌کردند و در حقیقت در هدف احیای مکتب تولید به شهادت رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: حقیقت انقلاب اسلامی و احیای مجدد اسلام به همین گونه است در انقلاب اسلامی به رهبریت پیامبرگونه بنیانگذار جمهوری اسلامی و خلف صالحش شهیدان این نقش را ایفا کردند و خداوند برای شهادت اوصاف خداجویان را بیان می‌کند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول