اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگیان در نشست با استاندار بوشهر خبر داد

تصویب پست معاونت فرهنگی‌ استانداری‌ها در ‌شورای عالی انقلاب فرهنگی‌

خبرگزاری فارس: معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: پست معاونت فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تصویب شدن است که پس از تصویب به همه استانداری‌ها ابلاغ می‎شود.

تصویب پست معاونت فرهنگی‌ استانداری‌ها در ‌شورای عالی انقلاب فرهنگی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر احمد بزرگیان صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: وجود نیروگاه اتمی با همه ابعاد و حوزه‎هایش، منطقه پارس جنوبی، مرز دریایی طولانی و تنوع مذهبی در منطقه از جمله دلایلی است که ایجاد معاونت انرژی را در استانداری بوشهر ضروری کرده است.

وی تصریح کرد: برای تسریع در این امر باید یک طرح توجیهی با مؤلفه‎های مؤثر و براساس وضع واقع تعریف و تدوین شود تا استدلال‎های قوی برای تصویب این پست داشته باشیم و در این زمینه حمایت‎های لازم را از استان بوشهر خواهیم داشت.

بزرگیان ادامه داد: همچنین باید گزارشی تحلیلی از حوزه‎های موجود، وظایف و اختیارات آنها و همچنین پیامدهای خوب و بدی که ممکن است برای استانداری بوشهر داشته باشد تهیه شود تا به زودی با برگزاری نشستی کارشناسی در این زمینه تصمیم‎گیری کنیم. 

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری یادآور شد: ساختار استانداری‎ها بر اساس درجه‎بندی‎های و شاخص‌های عمومی از جمله معیار جمعیت، پراکندگی و وسعت مرزی ابلاغ شده است.

وی افزود: پست معاونت فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تصویب شدن است که پس از تصویب به همه استانداری‎ها ابلاغ می‎شود.

بزرگیان گفت: در استان بوشهر در زمینه مدیریت بحران کارهای خوبی در حال انجام است که فرصتی ارزشمند در این حوزه به شمار می‎رود اما باید با رعایت اصول مدیریت بحران از تبدیل این فرصت به تهدید جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: استاندار بوشهر به عنوان رئیس شورای تامین استان باید نیروهای مسلح را منسجم و وظایف آنان را برای آمادگی کامل در زمان وقوع بحران به طور دقیق مشخص کند.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در ‌ارتباط‌ با جذب نیروی انسانی در دستگاه‎های اجرایی گفت: مجوز جذب 12 هزار نفر در محیط زیست صادر شده است و برای اجرای مصوباتی که در زمینه جذب نیروی انسانی باشد پیگیری و اقدام می‎کنیم.

وی بیان کرد: به دنبال افزایش حجم نیروی انسانی نیستیم که به جای چابکی در سیستم اداری شاهد تنبلی و شمار زیادی نیروی انسانی باشیم اما اگر استاندار بوشهر بر اساس واقعیت‎ها درخواست نیاز کند، همکاری لازم را در این ‌ارتباط‌ خواهیم داشت.

بزرگیان یادآور شد: استان بوشهر برای اجرای طرح دولت الکترونیک با سازمان فناوری اطلاعات قرارداد دارد که باید ظرف دو تا سه ماه آینده شاهد اجرای کامل این طرح باشیم و باید به دستگاه‎ها تکلیف شود که با فعال کردن پرتال استانی خدمات خود را روی این پرتال تعریف کنند.

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: طرح جامع امنیتی استان بوشهر در شورای تامین استان مطرح شده و در حال بررسی است.

فریدون حسنوند افزود: با توجه به موقعیت ویژه و حساس استان بوشهر در این طرح برخی موضوعاتی که در استان و موضوعاتی که در استان‎های همجوار به عنوان استان معین و سایر استان‎ها وجود دارد آورده شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 63 هزار نفر در عسلویه شاغل هستند که این امر در کنار تولید بالای گاز و نفت، انعقاد سالانه قراردادهای کلان و وجود نیروگاه اتمی، ایجاد پست معاونت انرژی برای مدیریت مناسب را در این حوزه‎ها ضروری کرده است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول