اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه نخست امسال

39 جواز تأسیس صنایع تبدیلی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از صدور 39 فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی در در شش ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

39 جواز تأسیس صنایع تبدیلی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال 39 فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری افزون بر 462 هزار میلیون ریال در این استان صادر شده است.

وی افزود: با تأسیس این تعداد واحد کشاورزی زمینه اشتغال 894 نفر را در این شهرستان فراهم کرده است.

نیازی ادامه داد: همچنین در این مدت دو فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه‌گذاری افزون بر 8 هزار و 326 میلیون ریال در این استان صادر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این دو واحد کشاورزی زمینه اشتغال 23 نفر در این استان فراهم شده است.

وی صنایع تبدیلی را حلقه مفقوده کشاورزی دانست و گفت: یکی از بهترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی است.

نیازی ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را مؤثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی برشمرد و گفت: هم‌اکنون ضایعات بخش کشاورزی حدود 30 درصد است که ارزش این حجم از ضایعات 3 تا 5 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع در دو دهه اخیر به صورت یک راهبرد مشخص در امر توسعه و برنامه‌ریزی روستایی در دستور کار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

نیازی با اشاره به تعریف جامع از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و لزوم توسعه این صنایع، گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به صنایعی گفته می‌شود که به فرآوری و عمل‌آوری نباتی و حیوانی (زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور، جنگل و مرتع) می‌پردازد، فرآوری، در برگیرنده تغییرات فیزیکی، شیمیایی، نگهداری، بسته‌بندی و توزیع است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول