اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

اعتبارات موجود پاسخگوی مبارزه با پدیده تکدی‎گری نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان گفت: در بازدیدی که از محل نگهداری متکدیان در اوزینه صورت گرفت نشان داد، اعتبارات موجود پاسخگوی مبارزه با پدیده تکدی‎گری نیست.

اعتبارات موجود پاسخگوی مبارزه با پدیده تکدی‎گری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جعفر گرزین صبح امروز در حاشیه جلسه اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کارهایی که در گرگان در راستای کاهش معضل تکدی‎گری انجام گرفت برگرداندن بچه‎های بی‎سرپرست و بدسرپرست به خانواده‎هایشان بود.

وی تصریح کرد: یک سری افراد میانسال و کولی‎منش از خارج استان با قومیت‎های مختلفی که هیچ سنخیتی با قومیت‎های داخل استان ندارند و شاید از لحاظ تمکن مالی نیز تامین باشند اقدام به عمل قبیح تکدی‎گری می‎کنند که آنها را در شهر گرگان آسیب‎شناسی کردیم.

گرزین با بیان اینکه متکدیان در شهرهای کوچک به دلیل اینکه شناخته شده هستند کمتر تکدی‎گری می‎کنند ابراز داشت: در شهرهای بزرگ به دلیل اینکه امکان شناسایی کامل وجود ندارد برخی افراد از خارج استان به تکدی‎گری می‎پردازند و این کار برای آنها پردرآمد شده و نمی‎توانند به راحتی دست از آن بردارند.

وی کمبود اعتبارات و مشخص نبودن دستگاه‎های متولی برای جمع‌آوری متکدیان را از مهم‌ترین مشکلات در این زمینه دانست و متذکر شد: با توجه به حجم بالای متکدیان باید دستگاه‎های موظف نسبت به برچیده شدن این معضل شناسایی شوند تا متکدیان در یک پروسه زمانی مشخص در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه هنوز آیین‎نامه‎ای برای اجرای این دستورالعمل تدوین نشده است تاکید کرد: آیین‎نامه اجرایی از الزامات است که باید به آن توجه شود تا شاهد کمترین معضلات اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

گرزین گفت: با توجه به حجم بالای کار متاسفانه همکاری همه جانبه از سوی سازمان‎های متولی تمام و کمال نیست.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداری گرگان یک پایگاه ثبت اطلاعات آماده کرده که با توجه به دستورالعملی که داریم اطلاعات از متکدیان برای شناسایی آنها مورد نیاز بود که در آینده‌ای نزدیک این پایگاه اطلاعاتی را در اختیار استان قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول