اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرماندار ‌گرگان خبر داد

‌جمع‌آوری 145 متکدی از سطح شهر گرگان‌

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 145 متکدی در گرگان توسط نیروهای اجرایی و انتظامی جمع‌آوری شدند که از این تعداد 75 نفر زن و 70 نفر مرد بودند.

‌جمع‌آوری 145 متکدی از سطح شهر گرگان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جعفر گرزین صبح امروز در جمع اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان اظهار داشت: از تعداد 145 متکدی هفت نفر به دستگاه قضایی معرفی، 78 نفر با اخذ تعهد آزاد، یک نفر به بیمارستان انتقال داده شد، 55 نفر تحویل خانواده‎هایشان شدند، 9 نفر رسوبی تحت بررسی هستند، سه نفر به شهرستان اعزام شدند و یک نفر از طریق بهزیستی به خانه سالمندان انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: در سال 1374 در شهرستان گرگان با همکاری شهرداری و سایر سازمان‎های متولی مجتمعی در گرگان راه‎اندازی شد که شهرداری به صورت تمام‎وقت نسبت به جمع‎آوری متکدیان از سطح شهر اقدام کرد.

فرماندار گرگان در خصوص جمع‎آوری متکدیان از سطح شهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مجموعا 236 نفر از متکدیان در سال گذشته از سطح شهر جمع‎آوری شدند که از این تعداد 97 نفر زن و 139 نفر مرد بودند.

گرزین ادامه داد: از تعداد 236 نفر متکدی یک نفر به بهزیستی، 82 نفر به خانواده‎هایشان تحویل شدند، 119 نفر به قید تعهد آزاد شدند، سه نفر که نیاز درمانی داشتند به بیمارستان اعزام شدند و چهار نفر هم به محل سکونت خود که در شهرستان‎های دیگر بود فرستاده شدند.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار جذب شده در سال گذشته در این راستا 3 میلیون 480 هزار تومان بوده ولی امسال هنوز هیچ اعتباری جذب نشده است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه تکدی‎گری نوعی هنجارشکنی اجتماعی است اظهار داشت: همانطور که آمادگی‎های انسانی از شاخصه‎های رشد و ترقی یک جامعه محسوب می‎شوند به همان نسبت نیز افزایش تعداد متکدیان نشان از عقب‎افتادگی آن جامعه است لذا باید با ارائه و انجام اقدامات صحیح این معضل اجتماعی را از سطح جامعه زدود.

گرزین یادآور شد: هدفمندی یارانه‎ها یکی از کارهای خوب و تاثیرگذار دولت بود و کسانی که واقعا بضاعت مالی نداشتند دست از این عمل کشیدند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول