اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کنسولی وزارت امور خارجه خبر داد

جمع‌آوری بانک اطلاعات اصفهانی‌های مقیم خارج

خبرگزاری فارس: معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از جمع‌آوری بانک اطلاعات اصفهانی‌های مقیم خارج از کشور خبر داد.

جمع‌آوری بانک اطلاعات اصفهانی‌های مقیم خارج

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن قشقاوی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به بناها و آثار معماری تاریخی اصفهان اظهار کرد: اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به محلی برای ورود گردشگران معماری که به دنبال بررسی و مطالعه معماری تاریخی هستند، را دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان تابلوی بزرگ هنری در دنیا است، گفت: در حال حاضر از این ظرفیت‌ها در راستای جذب گردشگر خارجی به خوبی استفاده نمی‌شود.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ایران در طول هفته 200 پرواز به مقصد امارات متحده عربی دارد، اما این جریان گردشگری از سوی امارات به ایران با این حجم نیست، تصریح کرد: این امر نیازمند آسیب‌شناسی جدی است.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب هرچه بیشتر گردشگران به کشور باید در ابتدا با همسایگان خود زبان خوش داشته باشیم، افزود: در مراحل بعدی روابط سیاسی، تعاملات اقتصادی و تجاری گسترده می‌شود.

قشقاوی اضافه کرد: می‌توان در آینده نزدیک با جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از اصفهانی‌هایی که در سایر نقاط دنیا زندگی می‌کنند، همایشی با عنوان اصفهانی‌ها برای اصفهان برگزار کرد و از توانمندی‌های این افراد برای استان اصفهان بهره برد.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در 17 استان کشور دفتر نمایندگی دارد، اظهار کرد: میزان رضایت‌مندی شهروندان از عملکرد نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان از زمان تاسیس آن در آذر 1388 تاکنون بسیار بالا بوده است و هیچ شکایتی از این دفتر به وزارتخانه نشده است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به تشکیل شورای روابط خارجی در اصفهان در آینده نزدیک تصریح کرد: فلسفه دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان و این شورا، بین‌المللی کردن شهر و استان اصفهان است.

وی یادآور شد: دفاتر استانی وزارت خارجه وظایف کنسولی مانند صدور ویزای فرودگاهی، تایید اسناد تجاری و ثبت ازدواج، طلاق، مرگ و تولد اتباع خارجی، برقراری تعامل با سرکنسولگری کشورهای خارجی که در برخی از استان‌ها دفتر دارند و هماهنگی‌های پروازهای خارجی را بر عهده دارد.

قشقاوی در مورد فعالیت‌های سال گذشته دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان بیان کرد: این دفتر در سال گذشته 250 سند تجاری را تایید و به امور مربوط به 280 هزار تبعه خارجی در استان اصفهان رسیدگی کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین این دفتر، با سرکنسولگری روسیه در اصفهان تعامل برقرار و پروازهای خارجی از اصفهان به نجف اشرف، استانبول، دبی، کویت و عربستان را هماهنگ کرده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول