اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

مسائل فرهنگی در جامعه مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: در جامعه امروز مسائل فرهنگی غریب و مظلوم واقع شده است.

مسائل فرهنگی در جامعه مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد چهارشنبه‌شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی هدف اصلی تشکیل این انجمن را توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان آحاد مردم عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر نیز نهضت مطالعه مفید در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته و باید از سمت و سوی مسائل کمی در کتاب و کتابخوانی به سمت مسائل کیفی حرکت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی هدف اصلی کتابخوانی مفید را اثرگذاری در جامعه عنوان کرد و گفت: باید اثرات خروجی مطالعه مفید بر رفتار، کردار و شرایط کیفی جامعه اثر گذاشته باشد.

گلستانی‌فرد با بیان اینکه کتابخوانی باید عمیق باشد، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو این انجمن خواست که راهکارهای عملی در راستای تحقق نهضت مطالعه مفید را به دبیرخانه انجمن ارائه کنند.

 

* از ظرفیت بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده شود

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی منطقه گفت: می‌توان از ظرفیت این اماکن مقدس در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ارائه طرح کتاب‌یاران در مساجد افزود: اعضای کارگروه باید نظرات تکمیلی خود را در راستای اجرای درست این طرح به دبیرخانه ارائه کنند.

گلستانی‌فرد ادامه داد: در جامعه امروز ما مسائل فرهنگ غریب واقع شده‌اند این در حالی است که نظام اسلامی ما نظام فرهنگی است و باید همه کارها با اولویت امور فرهنگی انجام شود.

وی خواستار حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان برای حضور در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان شد و گفت: این مسئله باید جدی گرفته شود تا تصمیمات این جلسات عملیاتی شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول