اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی:

75 کشتارگاه در کشور احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی گفت: 75 واحد کشتارگاه در حال احداث بوده که از این تعداد دو تا سه واحد در استان قم است.

75 کشتارگاه در کشور احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن دستور چهارشنبه شب در مراسم بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مجتمع سردخانه و بسته‌بندی منطقه با عنوان سردخانه رز بهار در قم اظهار کرد: مراکز بسته‌بندی و سردخانه‌هایی که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری و احداث شده پیشرفت خوبی داشته و اقدامات مناسبی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدایت دولت در این حوزه انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: سردخانه کنونی ظرفیت استان را به چهار برابر وضعیت موجود افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: بیش از 800 واحد بسته‌بندی در سطح کشور سرمایه‌گذاری شده به طوریکه در این مراکز طیور به طور کامل در شرایط بهداشتی تولید، بسته‌بندی و توزیع می‌شود.

وی با اشاره به سیاست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی درباره صنعت طیور گفت: بر اساس این سیاست باید ارتباط بین همه مجموعه‌های مرتبط با این صنعت را نزدیک‌تر کرده تا سرمایه‌گذاران بتوانند در همه بخش‌ها مشارکت داشته باشند.

دستور خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشتارگاه‌های طیور یکی دیگر از بخش‌های مهم حوزه صنعت طیور بوده و اکنون شرایط کشتارگاهی به وضعیت مناسبی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: اکنون 220 واحد کشتارگاه صنعتی طیور در کشور به بهره‌برداری رسیده و 75 واحد کشتارگاه در دست احداث بوده که از این تعداد دو تا سه واحد در استان قم است.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و دام و دامپروری در سطح کشور بسیار خوب بوده است گفت: بیش از 26 هزار واحد در بخش‌های مختلف صنعت طیور بر اساس سیستم پایش ثبت شده است. 

وی یادآور شد: اگر حمایت کافی و درستی از مجموعه سرمایه‌گذاری و خدماتی طیور داشته باشیم، می‌توانیم به خودکفایی برسیم و نیاز به واردات به حداقل و صفر برسد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول