اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

رعایت موازین شهرسازی به هیچ عنوان وجه‌المصالحه مسائل دیگر قرار نگیرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رعایت موازین شهرسازی و نکات ایمنی در ساخت و ساز به هیچ عنوان وجه‌المصالحه مسائل دیگر قرار نگیرد و خوشبختانه ضمانت‌های اجرایی لازم برای این موضوع نیز در قوانین ما پیش‌بینی شده است.

رعایت موازین شهرسازی به هیچ عنوان وجه‌المصالحه مسائل دیگر قرار نگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز به مناسب هفته کاهش آثار بلایای طبیعی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم باید ایمان داشته باشند که زندگی در ساختمان امن یکی از نیازهای اساسی آنان است و موضوع ایمنی و سلامت سازه‌ای را یک موضوع حاشیه‌ای و هزینه‌بر تلقی نکنند.

وی با بیان اینکه وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله دست ما نیست اما می‌توانیم تلفات و خسارات آن را کاهش دهیم، افزود: مسئولان هم باید توجه داشته باشند که رعایت موازین شهرسازی و نکات ایمنی در ساخت و ساز به هیچ عنوان وجه‌المصالحه مسائل دیگر قرار نگیرد و خوشبختانه ضمانت‌های اجرایی لازم برای این موضوع نیز در قوانین ما پیش‌بینی شده است.

بیگی پیشگیری از آسیب‌های زلزله و دیگر حوادث طبیعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش‌هایی که در این رابطه باید صورت گیرد نیازمند برنامه‌ریزی طولانی مدت است که از متون آموزشی مدارس باید شروع شود و در سطوح بالاتر نیز ادامه یابد تا افراد جامعه را برای مقابله با حوادث و حفظ جان خود مهیا کنیم.

وی افزود: موضوع مقاوم‌سازی روستایی و ارتقای امنیت سازه‌ها در برابر حوادث از جمله سیاست‌های اصلی دولت است و سرمایه‌گذاری زیادی نیز بر روی آن انجام شده و تا به حال در آذربایجان‌شرقی بیش از 90 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

بیگی به خسارت‌های مادی و معنوی زلزله ارسباران اشاره و با بیان اینکه این منطقه از مناطقی بود که اهتمام کمی در موضوع مقاوم‌سازی داشته است، اضافه کرد: اگر پیشگیری‌های لازم انجام شده بود و مردم این منطقه در زمان مناسب از فرصت مقاوم‌سازی استفاده کرده بودند امروز زندگی مردم با نشاط و امیدواری ادامه داشت و قطعاً شرایط بهتری را شاهد بودیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به هر حال این حادثه رخ داده و باید مدیریت شود، افزود: همه باید در زندگی روزمره خود به فکر بحران و امکان وقوع حوادث طبیعی باشیم چراکه این گونه حوادث دیر یا زود در هر منطقه‌ای رخ خواهد داد و باید اقداماتی انجام گیرد که شاهد خسارات و تلفات دردناک نباشیم.

وی با تشریح روند مدیریت بحران در موضوع زلزله ارسباران اظهار کرد: اقدامات لازم از جهت امداد و نجات جان آسیب‌دیدگان و سپس تامین مسکن اضطراری برای مردم به سرعت انجام شد و مرحله آخر یعنی تامین مسکن دایم و فراهم کردن شرایط مناسب برای معیشت مردم نیز به سرعت در حال انجام است و تمام این اقدامات، توانمندی دولت در مدیریت بحران را ثابت کرد. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول