اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس

12 پروژه راه و شهرسازی در زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: به مناسبت پاسداشت هفته دفاع مقدس،‌ 12 پروژه راه و شهرسازی در مناطق مختلف استان زنجان با اعتبار 161 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و آغاز می‌شود.

12 پروژه راه و شهرسازی در زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

حافظ باباپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بهسازی و تعریض قطعه دوم محور پلیس راه زنجان ـ سه راهی طارم به طول پنج کیلومتر، احداث پل و آسفالت ورودی شهر نیک‌پی، آسفالت روستاهای چهرآباد، شیخ جابر، جوره کندی از توابع شهرستان زنجان، فلج زره‌باش از توابع شهرستان خرم‌دره و گمادشت در شهرستان طارم جمعاً به طول 24 کیلومتر از طرح‌های حوزه راهسازی است که با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: محور ارتباطی زنجان ـ آب بر ـ ملا سرا ـ شفت نیز از جمله طرح‌های مهم راهسازی استان زنجان است که اجرای قطعه اول آن از سه راهی سرخ دیزج تا چهارراه کوهکن (آب بر) به طول 10 کیلومتر و اعتبار 56 میلیارد ریال در هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان طول این پروژه را در حوزه استحفاظی استان زنجان 75 کیلومتر اعلام کرد و تسهیل در عبور و مرور، توسعه گردشگری و رونق کشاورزی را از مزیت‌های مهم اجرای این محور ارتباطی برشمرد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: با اجرای کامل این طرح، فاصله استان زنجان با استان گیلان بیش از 50 کیلومتر کوتاه تر می‌شود.

باباپور در ادامه با تأکید بر اهمیت راهداری و ارتقای ایمنی راه‌های استان گفت: نصب 150 دستگاه چراغ چشمک زن خورشیدی در حوزه راه‌های شهرستان‌های خدابنده و زنجان و نصب روشنایی بین دو عوارضی زنجان ـ تبریز و زنجان ـ قزوین به 7.5 کیلومتر از طرح‌های مهم راهداری استان است که با صرف 9 میلیارد ریال اعتبار در هفته دفاع مقدس آماده بهره‌برداری است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،‌ ساختمان جدید پایگاه انتقال خون زنجان و فضای ورزشی عسلک ابهر نیز از طرح‌های حوزه فنی اجرایی است که در این هفته افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: ساختمان انتقال خون زنجان در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 و با زیربنای یک هزار و 700 متر مربع احداث شده و بیش از 11 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن هزینه شده است.

باباپور اضافه کرد: برای ساخت این فضای ورزشی در زمینی به وسعت 80 هزار متر مربع که شامل زمین فوتبال با تأسیسات زیربنایی (چاه عمیق،ترانس برق، ایستگاه گاز)، ساختمان سرایداری و نگهبانی همچنین سردرب و بخشی از دیوار محوطه بوده است، افزون بر 11میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار صرف شده است. 

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول