اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان خواستار شد

تغییر فرهنگ سنتی خودگرا و فعالیت‌های فردمحور

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان خواستار تغییر فرهنگ سنتی خودگرا و فعالیت‌های فردمحور در کشور شد.

تغییر فرهنگ سنتی خودگرا و فعالیت‌های فردمحور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در جمع جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان اظهار داشت: طی 33 سال گذشته ظرفیت‌های کشور مدیریت نشده و فرهنگ سنتی خودگرا و تفکرات فردی حاکم بوده است.

وی مدیریت بر آفرینش را مدیریتی گروهی خواند و افزود: روحیه کارگروهی در کشور به شدت ضعیف است و فعالیت‌ها بیشتر خودگرا است.

امام جمعه کاشان یادآور شد: در این مدت کارگروهی نیز وجود داشته است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و تا رسیدن به این نقطه راه زیادی است.

به گفته وی، سیاست اداره نظام آفرینش بر اساس کارگروهی است و خداوند در عرض دارای ستاد فرماندهی کل قوا و دارای معاونت‌هایی است که هر یک از ملائکه این معاونت‌ها را برعهده دارند.

امام جمعه کاشان بر تبیین فرهنگ کارگروهی در اداره امور در کشور تأکید و خاطرنشان کرد: تاکنون برای کارگروهی در کشور سیاست تعریف شده و شرح وظایفی اعلام نشده است.

نمازی روحیه فردگرایی را مانع از پیشرفت کشور دانست و گفت: روحیه فردگرایی در کشور می‌تواند آسیب‌های جدی زیادی را در جامعه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه از بحران مدیریت، بحران معنویت و بحران اخلاقی به عنوان بزرگ‌ترین مشکل امروز جهان نام برد و گفت: دولتمردان و سیاست‌مداران غرب و شرق و اتحادیه اروپا برای خروج از این بحران‌ها دست‌شان خالی است و هیچ راه‌حلی نمی‌توانند ارائه کنند.

نمازی با بیان اینکه امروز در جهان تنها نظامی که برای اداره جهان حرف برای گفتن دارد اسلام است، تصریح کرد:  اسلام مسلط در عرصه ایدئولوژی و نظام اسلامی آماده در عرصه جهان می‌تواند به جهان مشاوره بدهد و آن را با غنای فکری، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و اخلاقی خود هدایت کند چنانکه در عمل بارها آن را به جهان نشان داده‌ است.

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به خراسان‌شمالی حرف‌های تازه‌ای به ویژه در بحث انتخابات فرمودند که سران سه قوه و شورای نگهبان این نکات را باید استخراج و در آستانه انتخابات آن را به قانون تبدیل کنند.

نمازی با تأکید بر اینکه گروه تازه‌نفسی که می‌آیند باید در عمل شعار ولایت‌مداری خود را اثبات کنند بیان داشت: اجتناب از جاه‌طلبی و منصب‌خواهی از ویژگی‌های ولایت‌مداری است.

وی پیشرفت در دیدگاه غرب را در اختیار داشتن امکانات دانست و گفت: پیشرفت در اسلام علاوه بر مسائل مورد نظر غرب، با مفهوم عدالت نیز همراه است که غربی‌ها با آن بیگانه هستند.

به گفته وی، نظام توحیدی بر پایه عدل، عدالت و مساوات است و معنویتی که در نظام اسلامی به چشم می‌خورد در هیچ‌یک از نظام‌های جهانی جایگاهی ندارد.

امام جمعه کاشان در ادامه فعالیت جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان را گامی برای ایجاد تحول در اداره شهرستان و حتی کمک به بنیه مدیریت در کشور دانست و افزود: جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان چشمه شیرین کوچک زمین است که اگر بتواند حیات و تولید را به یکدیگر متصل کند این چشمه کوچک تبدیل به اقیانوسی بزرگ می‌شود.

وی متذکر شد: آغاز رسمی فعالیت‌های جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان بشارتی بود که جوانان متعهد و توانمند کاشان به عنوان جوانانی که سال‌ها در مسیر تحصیل و کسب علم فعالیت داشته‌اند امروز با کسب مدارج بالای علمی و سرشار از ایده و انگیزه به مرحله‌ای از تکامل علمی رسیده‌اند که می‌توانند برای جامعه خود نقش‌آفرین باشند. 

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول