اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شاندیز:

گردشگری میان‌بر توسعه شهری است

خبرگزاری فارس: شهردار شاندیز گفت: گردشگری میان‌بر توسعه شهری است، به دلیل اینکه سبب ورود سرمایه و اجرای پروژه در راستای اقتصاد شهری و برخورداری مجموعه شهری از منابع مالی می‌شود.

گردشگری میان‌بر توسعه شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد رجب‌زاده ظهر امروز در نشست خبری شهردار و شورای شهر شاندیز اظهار کرد: شهر شاندیز به لحاظ موقعیت جغرافیایی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای در بین شهرهای استان دارد و به دلیل نزدیک به شهر مقدس مشهد واقع شده هر ساله تعداد زیادی از زائران امام رضا (ع) برای تفریح به این شهر می‌آیند.

شهردار شاندیز افزود: با توجه به اینکه شاندیز نزدیک مشهد مقدس واقع شده و دارای آب و هوای خوب و ییلاقی است هر ساله تعداد زیادی از زائران امام رضا (ع) برای تفریح به این شهر می‌آیند.

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: این عوامل سبب شده تا سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این شهر شود و پروژه‌های بزرگی در دست اجرا است که امیدواریم در آینده نزدیک سبب بهره‌مندی مردم و ارتقای شهر باشد زیرا تمام کارهایی که در شاندیز می‌شود، حاصل همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر است.

وی در ارتباط با قدمت شهر شاندیز گفت: شهر شاندیز تاریخ کهنی دارد و سنگ‌ نگاره‌هایی با تاریخ 3 هزار و 500 سال قبل در این منطقه قرار دارد و نشانه‌هایی مربوط به قبل از اسلام وجود دارد که حاکی از استقرار جمعیت از زمان‌های قدیم در این منطقه است.

شهردار شاندیز با اشاره به فرهنگ مردم شاندیز اظهار کرد: در شاندیز فرهنگ پذیرایی و مهمان دوستی در بین مردم رواج دارد و فرهنگ مردم تحت تاثیر افقرادی که از خارج منطقه برای تفریح می‌آیند قرار نگرفته به ‌گونه‌ای که تمام سنت‌ها به شکل گذشته باقیمانده و برگزار می‌شود.

رجب‌زاده در ارتباط با پروژه‌های شاندیز گفت: شاندیز ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و یکی از سیاست‌های اصلی ما بحث طرح‌های توسعه‌ای با رویکرد کارشناسی شده در مدیریت شهری است که در همین راستا طرح جامع شهر شاندیز تهیه شده است.

وی یادآور شد: طرح‌های ترافیکی شهر، جداسازی آب شرب از فضای سبز، بهسازی مبلمان شهری، بهسازی بوستان‌ها، بهسازی المان‌های شهری و میادین و جمع‌آوری آب‌های شهری تهیه شده است.

شهردار شاندیز تاکید کرد: اولویتی که ما برای توسعه در نظر گرفتیم و نقطه قوت شاندیز است گردشگری است که موضع گردشگری در دنیا به عنوان پردرآمدترین و برترین صنایع پذیرفته شده است.

رجب‌زاده افزود: در واقع گردشگری میان‌بر توسعه شهری است؛ به دلیل اینکه سبب ورود سرمایه و اجرای پروژه در راستای اقتصاد شهری و برخورداری مجموعه شهری از منابع مالی می‌شود ضمن اینکه تامین منابع مالی شهرداری را نیز در پی دارد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول