اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل:

توان فرآوری محصولات باغی در اردبیل 15 درصد است

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: توان فرآوری محصولات باغی در استان اردبیل از رقم تولیدی حدود 15 درصد است.

توان فرآوری محصولات باغی در اردبیل 15 درصد است

اصغر پرتوی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل به تولید فراوان سیب و دیگر محصولات سر‌درختی در این استان با کیفیت مطلوب اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عظیمی از تولید 355 هزار تنی محصولات باغی به خارج از استان صادر می‌شود به طوری که تنها 37 هزار تن از محصولات باغی در سردخانه‌ها و واحدهای فرآوری استان به مصرف رسیده و مابقی به عنوان تازه‌خوری و نیاز بازار داخل کشور به استان‌های مختلف ارسال می‌شود.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تنها 15 درصد محصولات باغی تولید شده در استان توان نگهداری در سردخانه‌ها و فرآوری در کارخانه‌های استان را دارد و 37 هزار تن محصولات باغی این استان نیز به عنوان تازه‌خوری به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

پرتوی یادآور شد: به زودی با هماهنگی صنعت، معدن و کشاورزی استان و تجار و بازرگانان زمینه صادرات سیب تولیدی در این استان فراهم خواهد شد.

سیب‌زمینی اردبیل رتبه اول سلامت را دارد

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت سیب‌زمینی نیز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت:‌ بر اساس اعلام نظر استاندارد مرکزی سیب‌زمینی اردبیل عاری از هرگونه بیماری و سموم است و محصول درجه یک کشور از لحاظ سلامت به شمار می‌رود.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: هر چند در حال حاضر بالاتر از قیمت تضمینی سیب‌زمینی استان خریداری و وارد بازار مصرف می‌شود اما در تلاش هستیم تا به همت صادر‌کنندگان بخش عظیمی از سیب‌زمینی تولیدی این استان نیز روانه بازارهای بین‌المللی و خارجی شود.

پرتوی از تلاش‌های انجام شده به همت نمایندگان استان در صدور مجوزهای قانونی برای صادرات سیب‌زمینی خبر داد و گفت:‌ برداشت سیب‌زمینی همچنان در استان اردبیل ادامه دارد و ما در روزهای آینده مازاد نیاز استان را از طریق گمرک بیله‌سوار به آن سوی مرزها صادر می‌کنیم.

وی از افزایش 31 درصدی برداشت محصولات صیفی به ویژه گوجه‌فرنگی خبر داد و یادآور شد: امسال یک هزار و 150 تن گوجه‌فرنگی در این استان تولید شد که نسبت به سال گذشته که پایین‌تر از رقم 69 هزار و 740 تن بود 30 درصد رشد نشان می‌دهد.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سطح زیر‌کشت این محصول 2 هزار و 580 هکتار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر سطح زیر‌کشت نیز 35 درصد افزایش را شاهد هستیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول