اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

برداشت 187 هزار تن انواع محصولات باغی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری 187 هزار تن انواع محصولات باغی در این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت 187 هزار تن انواع محصولات باغی در چهارمحال و بختیاری

محمدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با اتمام طرح ملی بررسی سازگاری ارقام بادام در استان چهارمحال و بختیاری 18 رقم بادام با شرایط آب و هوایی این استان بررسی و مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این طرح ارقام تبریزی، آذر و رقم‌های شش، هفت و هشت، 12 و 13 جزء ارقام سازگار با شرایط آب و هوایی این استان شناخته شده‌اند.

منصوری با بیان اینکه در استان چهارمحال و بختیاری 15 هزار هکتار بادام در حاشیه زاینده رود مستقر شده است، گفت: ارقام سفید، ربیع، بادام از مشهورترین نوع ارقام بادام این استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تجهیز 47 هزار هکتار باغ در این استان به آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح 35 میلیون ریال است که با توجه به بروز خشکسالی‌ها، صرفه‌جویی آب اولویت نخست است.

وی خاطرنشان کرد: 85 درصد از اعتبار هزینه شده در راستای اجرای این طرح از سوی دولت به صورت بلاعوض و مابقی این هزینه را باغداران پرداخت می‌کنند.

منصوری در ادامه از برداشت 120 هزار تن گردو از سطح باغات بادام این استان خبر داد و گفت: 11 هزار و 906 هکتار از باغات این استان به کشت گردو اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 400 هکتار از مجموع باغات گردوی این استان در شهرستان شهرکرد وجود دارد که بیشترین سطح زیرکشت را در این استان به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مجموع در سال زراعی جاری 187 هزار تن محصولات باغی در این استان برداشت شده است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش سطح برداشت داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 180 هزار هکتار باغ در این استان وجود دارد که محصولاتی شامل آلبالو، گیلاس، زردآلو، سیب، بادام و گردو را شامل می‌‎شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول