اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

بانک‌ها از صادرات حمایت کنند / نوسانات نرخ ارز به صادرات ضربه می‌زند

خبرگزاری فارس: دبیر کل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: طبق قانون 10 درصد از تسهیلات بانک‌ها باید برای توسعه صادرات هزینه شود در حالیکه تا امروز این امر محقق نشده است.

بانک‌ها از صادرات حمایت کنند / نوسانات نرخ ارز به صادرات ضربه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین نقره‌کارشیرازی ظهر امروز در همایش تولید صادراتی، محور توسعه استان قم که در اتاق بازرگانی قم برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی که امروز در کشور به آن پرداخته می‌شود، شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد که باید با مدیریت ویژه نیز همراه باشد.

وی ادامه داد: اگر در شرایط کنونی با همدلی و همکاری کارها را پیش ببریم، می‌توانیم در عمل به کمک اقتصاد کشور آمده و منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابراز کرد: در شرایط کنونی حفظ قدرت خرید مردم، حمایت از تولیدکننده و حفظ اشتغال از نیازهای مهم عرصه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان قم در عرصه صادرات گفت: این استان می‌تواند تا سالی یک میلیارد دلار حجم صادرات داشته باشد.

نقره‌کار اظهار داشت: تحریم‌ها مانع بزرگی سر راه صادرات در کشور به وجود آورده اما با اصلاح برخی ساز و کارهای داخلی می‌توان آنها را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که باید در کشور اصلاح شود، نوسانات نرخ ارز است که بسیار به صادرات ضربه می‌زند.

دبیر کل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: باید تصمیم‌گیران اقتصادی شرایطی را فراهم کنند تا نرخ ارز واقعی شده و قیمت تمام شده کالای تولیدی منطقی شود.

وی افزود: عدم اجرای بسته‌های حمایت از تولید و صادرات که در قانون پنجم توسعه آمده است، تا امروز مشکلاتی برای عرصه صادرات به وجود آورده که باید این مسائل جبران شود.

نقره‌کار با اشاره به اینکه طبق قانون 10 درصد تسهیلات بانکی باید برای حمایت از صادرات هزینه شود اظهار کرد: این امر تا امروز اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه فضای کسب و کار کشور در دنیا در شأن ملت ایران نیست گفت: اجرای مستمر و دقیق قانون بهبود فضای کسب و کار یکی از مسائلی است که در این زمینه باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد تا توسعه صادرات غیر نفتی محقق شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول