اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور:

خون‌ ایرانیان پاک پاک است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه خون‌های اهدایی در ایران عاری از بیماری‌‌های مختلف است، گفت: این نظر خود کشور نبوده و سازمان بهداشت جهانی نیز این موضوع را تایید کرده است.

خون‌ ایرانیان پاک پاک است

غلامرضا توگه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر خون‌های اهدایی در کشور استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه خون‌های اهدایی کشور از میانگین سلامت مطلوبی در جهان برخوردار است، اضافه کرد: نظارت‌ها و بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان جهانی بهداشت نیز موید این مطلب است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه با اشاره به اینکه خون‌های اهدایی همواره از نظر بیماری‌های مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند، اضافه کرد: خوشبختانه درصد خون‌های آلوده در کشور به بیماری‌هایی از قبیل هپاتیت و ایدز نزدیک به صفر و چند مورد در صد هزار است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت استان زنجان در زمینه آلوده بودن خون‌های اهدایی نسبت به بیماری‌هایی همچون ایدز و هپاتیت اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت استان زنجان در این زمینه صفر است و خون‌های اهدایی در استان زنجان از نظر آلودگی به ایدز صفر است.

توگه تصریح کرد: در حال حاضر کشور از نظر خون‌های اهدایی سالم است، این نظر خود کشور نبوده و سازمان بهداشت جهانی این موضوع را تایید کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هر سال آمار و میزان خون‌های اهدایی برآورد می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و 800 هزار اهدا کننده در کشور وجود داشت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 31 پایگاه اصلی انتقال خون در کشور وجود دارد، افزود: همچنین 220 مجموعه پایگاه اصلی و اقماری نیز در کشور فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خون‌های اهدایی در کشور برای بیماران و افراد نیازمند خون در داخل کشور مصرف می‌شود، اضافه کرد: در هیچ مورد و در هیچ موقعیتی خون وارد و یا صادر نمی‌شود.

توگه تصریح کرد: حتی در مواقع بحرانی و زمانی که حوادث طبیعی اتفاق می‌افتد نیز نمی‌توان از خون کشورهای دیگر استفاده کرد و این موضوع به عنوان یک قانون تصویب شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول