اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی تاکستان خبر داد

آغاز مرمت بقعه پیر در تاکستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان از آغاز مرمت بقعه پیر در تاکستان خبر داد.

آغاز مرمت بقعه پیر در تاکستان

علی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار کرد: شهرستان تاکستان دارای 300 اثر تاریخی ثبت شده و ثبت نشده اعم از بناها، محوطه‌ها، قلعه‌ها، آب انبار‌ها، آتشکده‌ها و غیره است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری شهرستان تاکستان اضافه کرد: بیش از 197 عنوان از این آثار تاکنون به ثبت ملی رسیده و مابقی نیز در حال گذراندن مراحل ثبت شدن ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه بناها و همچنین آثار تاریخی این شهرستان به طور مستمر هر سال در اولویت مرمت و نوسازی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: امسال نیز با تأمین اعتبار و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است مجموعه‌های تاریخی بقعه پیر و هفت صندوق بخش مرکزی تاکستان، بنای میل خرم‌آباد و سه درب اربابی شهر اسفرورین و نیز مجموعه تاریخی قزقلعه که مربوط به دوره تاریخی ساسانیان است در اولویت بازسازی و مرمت قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان اضافه کرد: تمام مراحل نوسازی و مرمت ابنا، مجموعه‌ها و بقعه‌های تاریخی در این شهرستان توسط کارشناسان و متخصصان مرمت‌کار میراث فرهنگی و در چند هفته صورت می‌گیرد.

صادقی با بیان اینکه بخشی از سقف، دیوار‌ها و محوطه پیرامونی این بناها و مجموعه‌های تاریخی در مراحل مختلف مرمت‌کاری توسط کارشناسان مرمت می‌شود، عنوان کرد: حمایت مسئولان شهرستان تاکستان از حوزه‌های چندگانه میراث فرهنگی ضروری و بسیار مهم است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های فرهنگی مربوط به میراث فرهنگی در شهرستان تاکستان و بخش‌های تابعه اسفرورین، ضیاءآباد، خرمدشت و مرکزی اظهار کرد: ایجاد مراکز و پایگاه‌های ویژه آموزش هنرجویان امری مهم است که لازمه تحقق آن توجه مسئولان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان ادامه داد: هر ساله نمایشگاه‌های متعدد صنایع دستی و میراث فرهنگی در بخش مرکزی و دیگر بخش‌های این شهرستان برپا و با استقبال بسیار بالا و خوب شهروندان و مسئولان نیز روبه‌رو می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: گسترش برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیازمند پشتیبانی‌های بیشتر مالی است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول