اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گروه حفاظت پایگاه میراث جهانی پارسه پاسارگاد:

آرامگاه خشایارشاه مرمت می‌‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول گروه حفاظت و مرمت پایگاه میراث جهانی پارسه پاسارگاد از آغاز عملیات مرمت آرامگاه خشایارشاه در مجموعه تاریخی نقش رستم فارس خبر داد.

آرامگاه خشایارشاه مرمت می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، شهرام رهبر با اشاره به اینکه آرامگاه خشایارشاه به دلیل قدمت و آسیب‌های گوناگون در گذر زمان موجب دستخوش تغییراتی قرار گرفته است، اظهار داشت: با نصب داربست تخصصی مرمتی به ارتفاع حدود 50 متر در اطراف آرامگاه توسط استادکاران مرمت پایگاه میراث جهانی پارسه پاسارگاد و انجام مطالعات نمونه‌برداری، مستندنگاری و آسیب‌شناسی، توسط کارشناسان این پایگاه، طرح مقدماتی مرمت آرامگاه خشایارشاه وارد مرحله نهایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای هرگونه عملیات مرمتی، نیاز به تدوین طرح حفاظت، مرمت و اجرای طرح مرمتی پس از تایید شورای فنی دارد، تصریح کرد: طرح مقدماتی حفاظت و مرمت آرامگاه خشایارشاه آماده و با تکمیل تحقیقات نهایی، مرمت آن به مرحله اجرا می‌رسد.

رهبر در پایان با اشاره به اینکه طرح نهایی حفاظت و مرمت این اثر تاریخی مطابق با استانداردهای جهانی تهیه می‌شود، تصریح کرد: بدون شک با استفاده از نیروهای متخصص و مجربی که در اختیار داریم تلاش می‌کنیم ضمن حفظ اصالت و شاخص‌های این اثر تاریخی، نسبت به مرمت اصولی آن اقدام شود. 

به گزارش فارس، مجموعه تاریخی نقش رستم، در شش کیلومتری شمال میراث جهانی تخت جمشید قرار دارد و وجود یادمان‌هایی از دوره عیلامیان، آرامگاه چهار تن از پادشاهان هخامنشی، بنای تاریخی کعبه زرتشت و نقش برجسته‌هایی از وقایع مهم دوران ساسانیان اهمیت تاریخی این مجموعه را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول