اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان:

سیل به کشاورزان نهبندان خسارت زد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: طی چند روز گذشته با بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیل خسارات زیادی به کشاورزان این شهرستان وارد آمد.

سیل به کشاورزان نهبندان خسارت زد

محمد خیرخواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: بارش تگرگ و جاری شدن سیل‌های بهاری چند روز گذشته در چند منطقه مستعد کشاورزی این شهرستان از قبیل بندان، دغال، طبسین، دهستان میغان و بخش مرکزی نهبندان سبب وارد آمدن خساراتی به بخش کشاورزی شد.

وی ادامه داد: در این مناطق 45 منبع آبی شامل چاه‌های نیمه عمیق و قنوات با سطح زیر کشت 900 هکتار وجود دارد که هر ساله در اردیبهشت‌ماه محصول جو و در اواسط اردیبهشت‌ماه محصول گندم برداشت می‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان تصریح کرد: جاری شدن سیل به 16 حلقه چاه کشاورزی و چاه برداشت آب، 320 هکتار از مزارع محصولات زراعی گندم، جو، یونجه و سیر که در آستانه برداشت بودند به طور صددرصد خسارت وارد کرده است.

خیرخواه افزود: همچنین وقوع سیل به 580 هکتار سطح زیر کشت محصولات نیز بین 20 تا 30 درصد خسارت زده و 20 هکتار از اراضی تسطیح شده کشاورزی به همراه یک چاه حلقه کشاورزی را تخریب کرد.

وی با بیان اینکه خسارات وارده بر اثر جاری شدن سیل شامل آب‌گرفتگی مزارع، تخریب دو حلقه چاه کشاورزی، یک رشته قنات و آب بندها بوده است، اظهار داشت: وقوع سیل سبب ایجاد خساراتی در کانال‌های کشاورزی، لوله‌های انتقال آب، جاده‌های بین مزارع، انبارهای علوفه دام، تاسیسات دامپروری خانگی و تلف شدن 75 راس دام در نهبندان شده است.

خیرخواه به سایر مخاطرات سال زراعی جاری به بخش کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پیش از این طوفان‌های شدید و سرمازدگی در سال زراعی جاری مبلغ 6 میلیارد تومان به محصولات کشاورزی نهبندان نیز خسارات وارد کرده بود.

وی تصریح کرد: همچین در سال زراعی جاری طوفان و سرمازدگی به 2 هزار و 500 هکتار از اراضی گندم یعنی 60 درصد محصولات کشاورزی نهبندان خسارات وارد کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول