اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

تأمین خوابگاه از دغدغه‌های مسئولان دانشگاهی همدان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: تأمین خوابگاه در خور شأن دانشجویان یکی از دغدغه‌های مسئولان دانشگاهی استان همدان است.

تأمین خوابگاه از دغدغه‌های مسئولان دانشگاهی همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدعلی زلفی‌گل بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح سه طرح دانشگاهی و آزمایشگاهی مجتمع آموزش عالی نهاوند اظهار داشت: استان همدان به دلیل بعد مسافت یک و نیم تا سه ساعته با مراکز 9 استان همجوار در کشور از جمله استان‌هایی است که دانشجویان برای تحصیل میل و رغبت بیشتری به آن نشان می‌دهند.

وی نیاز استان به احداث خوابگاه‌های دانشجویی در کنار توسعه و ایجاد رشته‌های جدید این مرکز اشاره کرد و گفت: باید در کنار توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها و رشته به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای رفع دغدغه دانشجویان و به ویژه والدین آنها برنامه‌‌ریزی شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از ایجاد دانشکده‌های فنی در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در کنار ایجاد دانشکده‌های فنی ساخت آزمایشگاه‌ها ضرورت دارد.

وی بهره‌گیری از اعضای هیئت علمی فعال و علاقه‌مند در دانشکده‌‌های جدیدالتأسیس را گامی مهم در راستای تقویت پایه‌های علمی در سطح شهرستان‌ها دانست.

رئیس مجتمع آموزش عالی نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: سه مرکز آزمایشگاهی با نام فیزیک یک، فیزیک 2 و آزمایشگاه ویژه کشاورزی با اعتبار 100 میلیون تومان در این مجتمع افتتاح می‌شوند.

دکتر عطایی از اعلام نیاز به 51 نفر برای اعضای هیئت علمی دانشکده‌های جدیدالتأسیس نهاوند خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر اعضای هیئت علمی معرفی شوند زیرا در بقا و توسعه دانشگاه‌ها مؤثرند.

وی به تحصیل 254 دانشجو در مجتمع آموزش عالی نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: از آن جایی که برخی از دانشکده‌های نهاوند جدیدالتأسیس هستند بنابراین ظرفیت پذیرش تا 700 نفر نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس مجتمع آموزش عالی نهاوند مشکل کمبود خوابگاه را یکی از مسائل پیش روی شهرستان نهاوند دانست و افزود: دولت برای ساخت خوابگاه به سرمایه‌گذاران وانبوه‌سازان تسهیلات ویژه پرداخت می‌کند بنابراین نیازمند عزم و تلاش جدی مسئولان در تشویق سرمایه‌گذاران و متقاضیان برای ساخت خوابگاه دانشجویی هستیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول