اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد

استقرار ایستگاه‌های مطالعه در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: ایستگاه‌های مطالعه در فضاهای پررفت و آمد شهرهای آذربایجان‌غربی مستقر می‌شود.

استقرار ایستگاه‌های مطالعه در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی فیروز عصر چهارشنبه در بازدید از اماکن در نظر گرفته شده برای استقرار ایستگاه‌‌های مطالعه اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح، چهار ایستگاه مطالعه در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طرح ایستگاه‌های مطالعه به منظور افزایش کمی و کیفی وضعیت کنونی مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایجاد شده است.

به گفته فیروز، ایستگاه‌های مطالعه در راستای دسترسی آسان به کتاب و ایجاد علاقه در کتابخوان‎ها در فضاهای پر رفت و آمد و مورد مراجعه عموم در اختیار شهروندان خواهند بود.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم استفاده از فرصت‌های اوقات فراغت مردم برای مطالعه و استفاده از ظرفیت مراکز پر رفت و آمد و به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به این نتیجه رسیدیم که در راستای ایجاد و گسترش یک شبکه گسترده در سطح جامعه اقدام به عرضه کتاب‌های عمومی مورد نیاز در جامعه کنیم.

فیروز با بیان اینکه در هر دوره 15 عنوان کتاب و از هر عنوان 30 تا 50 نسخه کتاب برای استفاده عموم در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: ایستگاه‌های مطالعه بر اساس برنامه در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام مانند ادارات مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و بانک‌ها نصب می‌شود تا افراد بتوانند در زمان‌های فراغت از کتاب‌های موجود استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در زمینه شرایط استفاده از کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه خاطرنشان کرد: مخاطبان می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را عودت دهند و یا در صورت تمایل به ازای واریز یک‌هزار تومان به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آن را نزد خود نگهدارند.

وی از مکان‎های تعیین شده برای استقرار ایستگاه‎های مطالعه شهر ارومیه واقع در فرودگاه بین‌المللی ارومیه، بیمارستان آموزشی و درمانی امام خمینی(ره) و پلی‌کلینیک فاطمیه بازدید کرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول