اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد خبر داد

کمترین میزان چاه‌های غیرمجاز در ابرکوه/ آغاز مطالعه آب‌های فسیلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: با وجود بیشترین تعداد چاه، ابرکوه کمترین تعداد چاه غیرمجاز را در سطح استان یزد دارد.

کمترین میزان چاه‌های غیرمجاز در ابرکوه/ آغاز مطالعه آب‌های فسیلی

محمدرضا راعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه در مورد وضعیت چاه‌های آب ابرکوه اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین تعداد چاه‌ها در ابرکوه حفر شده، کمترین چاه غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد همچنین در این شهرستان بیشتر چاه‌ها کمتر از مجوز پروانه خود آب مصرف می‌کنند و از لحاظ حفاظت از منابع آبی کمترین تنش را داریم.

وی افزود: در استان یزد حدود 4 هزار و 100 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق وجود دارد که به مصارف مختلف می‌رسد و 300 میلیون متر مکعب بیلان منفی داریم که نشان دهنده آن است که بیش از تغذیه مصرف می‌کنیم.

راعی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های 10 سال اخیر، این موضوع حادتر شده و مردم باید با استفاده بهینه از آب که به طور قطع با توجه به فرهنگ غنی ما امکان‌پذیر است، بر مشکل کم آبی غلبه کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد همچنین در مورد طرح‌های آبرسانی به استان یزد گفت: طرح اکتشاف آب از منابع فسیلی از پروژه‌های مدنظر آب منطقه‌ای است که آب از اعماق بیش از هزار متر به سطح زمین هدایت می‌شود و این طرح در مرحله آغاز مطالعه است.

وی با اشاره به یکی دیگر از طرح‌های آبرسانی به یزد اظهار داشت: انتقال آب از منطقه بهشت آباد چهارمحال بختیاری نیز در دست اجراست.

راعی با اشاره به اینکه می‌دانیم زیر ساخت توسعه صنعت، آب است، افزود: تمام تلاش خود را برای کمک به صنایع در مناطق محروم به کار می‌گیریم.

وی همچنین از کشاورزان خواست با توجه به تمهیدات و امکانات خوبی که از طرف جهاد کشاورزی فراهم شده است، به سمت آبیاری‌های نوین روی بیاورند و با این کار یاور توسعه شهر خود باشند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول