اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد خبر داد

برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از 27 هزار مسجد کشور

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از برگزاری طرح تلاوت نور در 27 هزار مسجد کشور خبر داد.

برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از 27 هزار مسجد کشور

محمدرضا جعفری در حاشیه اختتامیه ششمین جشنواره آسمان هشتم میناب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با تشریح برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد، اظهار داشت: در مجموعه ستاد در سه حوزه قرآن و عترت، آموزش و پژوهش برنامه‌های متعددی تدوین شده است.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن طرح حفظ قرآن در مساجد از ابتدای سال‌جاری آغاز شده است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همچنین از برگزاری بیش از دو هزار کلاس حفظ جزء سی‌ام قرآن با حضور بیش از 40 هزار نفر از جوانان مسجدی در سراسر کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون طرح تلاوت نور در 27 هزار مسجد کشور در حال برگزاری است و در آینده‌ای نزدیک توسعه جدی خواهد داشت.

جعفری از طرح حفظ موضوعی قرآن کریم و آیات منتخب آن به عنوان دیگر برنامه‌های مهم در کانون‌های مساجد کشور خبر داد و گفت: این طرح از بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: دوره‌های متعدد آموزشی از جمله دوره آموزشی نردبان آسمان با هدف آشنایی جوانان با نهج‌البلاغه، کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب با عنوان نگرشی دیگر به عفاف و حجاب، تقویت هسته‌های پژوهشی و فراخوان پژوهش با موضوعات بومی و محلی از دیگر برنامه‌های حوزه آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد است.

وی اظهار داشت: برای تقویت جشنواره آسمان هشتم، روستای کردر از سوی ستاد عالی به عنوان مجری اصلی سرود رضوی کشور معرفی شده است و کانون معین مجری کشوری این جشنواره در هفته وحدت بوده که این امر از بهترین توجه‌های ستاد عالی به مجموعه فعالان این جشنواره است.

این مسئول اضافه کرد: در جلسات متعدد طی رایزنی با مدیران استانی کانون‌ها مقرر شده است گروه‌های مختلف سرود از تمام کشور در این جشنواره شرکت کنند.

جعفری در خصوص اینکه چند سالی است فعالیت‌های گسترده عملیاتی در کانون‌های مساجد هرمزگان دیده نمی‌شود، گفت: برپایی جشنواره مدهامتان، توسعه کانون‌ها و برنامه‌هایی نظیر همایش علمی امام سجاد(ع) از دیگر برنامه‌های خوب هرمزگان است و در این زمینه دبیرخانه استان باید به نیاز جوانان پاسخ مناسب دهد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول