اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مسجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی دارد که باید با افزایش امکانات فرهنگی، تعداد بیشتری از اقشار مختلف جامعه را جذب مساجد کرد.

مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در جامعه است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت سالروز واقعه به آتش کشیدن مسجد جامع شهر کرمان توسط دژخیمان رژیم پهلوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مسجد پایگاه تبلیغ دین اسلام و آموزش مفاهیم ارزش‌های اسلامی به نمازگزاران است که با انجام دادن این امر ارزش‌های دینی بین آحاد جامعه گسترش چشم‌گیری می‌یابد و می‌توان در عرصه جنگ نرم در برابر دشمنان با استفاده از مسجد ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در دین اسلام است، اذعان کرد: این مکان مقدس خانه خدا روی زمین است که کارکردها و نقش مهمی در ترویج امور دینی، فرهنگی، نظامی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد و همچنین در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در دوران مقدس نیز نقش ویژه‌ای داشته است که بر این اساس باید به این مکان مقدس توجه ویژه کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه روحانیون در مباحث مختلف دینی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در مساجد سخنرانی می‌کنند، بیان کرد: نمازگزاران با استفاده از این سخنرانی‌ها اطلاعات خود را در مسایل مختلف جامعه ارتقا داده و در مواجه با مشکلات در این زمینه‌ها می‌توانند بهترین راهکار را اتخاذ کنند تا مشکلاتشان را به نحو مطلوبی برطرف کنند و در واقع مساجد محل مناسبی برای مشورت و ارائه مشاوره به دیگران است.

نظری با اشاره اینکه افراد نیکوکار به نیازمندان توجه ویژه‌ای می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنان برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی نیازمندان، گرفتاران و فقرا صندوق قرض‌الحسنه را در مسجد راه‌اندازی کردند تا از طریق این صندوق به نیازمندان کمک‌های مالی کنند و این حرکت پسندیده شایسته تقدیر است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: نیازمندان، گرفتاران و فقرا نیز با گرفتن وام از صندوق قرض‌الحسنه مساجد می‌توانند مشکلات اقتصادی از جمله مسکن و ... را تا حدودی برطرف کنند.

مسجد در خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمن نقش مهمی دارد

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کنیم»، یادآور شد: مسجد در خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمن نقش ویژه‌ای دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) وقتی که از مکه به مدینه هجرت فرمودند، اقدام به ساخت مسجد کردند، خاطر نشان کرد: این اقدام نخستین کار ایشان در تدوام حکومت اسلامی بود و اهمیت جایگاه مسجد در نظام اسلامی را می‌رساند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) در مسجد به امور مسلمانان رسیدگی می‌کرد و مشکلات آنان را در این مکان مقدس برطرف می‌کرد که این بیانگر اهمیت و جایگاه مسجد در بین مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) نسبت به سرنوشت مسلمانان اهتمام و توجه ویژه‌ای داشت، اظهار کرد: مسلمانان باید در مسایل فرهنگی، دینی و اجتماعی نسبت به یکدیگر مسئول باشند و در مساجد به امور یکدیگر اهتمام کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه دین اسلام به اقامه نماز جماعت تأکید و سفارش ویژه‌ای کرده است، بیان کرد: مسلمانان برای انجام دادن این فریضه دینی در مساجد جمع می‌شوند تا اعمال عبادی فردی و جمعی خود را در بهترین مکان مقدس انجام دهند.

نظری یادآور شد: مسلمانان با حضور در مسجد از مشکلات زندگی یکدیگر آگاه می‌شوند و برای رفع آن مشکل با یکدیگر مشورت می‌کنند تا بتوانند با خوشنود کردن بنده مؤمنی رضایت خداوند متعال را کسب کنند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول