اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

3 پروژه عمرانی در قزوین افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: به زودی 3 پروژه عمرانی در شهر قزوین با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری افتتاح می‌شود.

3 پروژه عمرانی در قزوین افتتاح می‌شود

مسعود نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به زودی پروژه‌های مهم عمرانی تقاطع غیر‌همسطح ارتباطات، نصر و سرداران در شهر قزوین با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت این پروژه‌ها اضافه کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح ارتباطات با هدف تسهیل در عبور و مرور شهری و ایجاد مسیر ارتباطی آسان و روان از مرکز شهر به شهرک عارف و غرب شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح ارتباطات با هزینه 15 میلیارد ریال در اردیبهشت‌ماه سال 91 آغاز شده و در مدت 5 ماه به پایان رسیده است، تصریح کرد: احداث این پروژه 7 ماه پیش از موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد که این امر نشان‌دهنده تلاش و همت مسئولان مربوطه بوده و قابل تقدیر است.

نصرتی با اشاره به مشخصات پروژه تقاطع غیر همسطح ارتباطات تصریح کرد: این پل دارای 28 متر طول و 35 متر عرض با عرشه‌ای فلزی به وزن 160 تن و حجم بتن‌ریزی 2 هزار متر مکعب بوده، همچنین طول دیواره‌های این پروژه 100 متر، ارتفاع آن 4 متر و میزان آسفالت مصرفی آن هزار تن است.

شهردار قزوین با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح نصر که از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری قزوین است، اظهار کرد: این پروژه در منطقه شمال شرقی شهر در محل تقاطع بلوارهای شهید بهشتی، شهید لشگری و شهید مدرس واقع شده و در نوع خود پروژه‌ قابل توجهی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح نصر با اعتبار 75 میلیارد ریال در شهریورماه سال 90 آغاز شده است، اضافه کرد: این پروژه توسط شهرداری قزوین 74 روز پیش از موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد که این امر بیانگر اثبات تعهد شهرداری قزوین نسبت به رفاه شهروندان است.

وی با اشاره به مشخصات تقاطع غیر همسطح نصر که افتتاح می‌شود، یادآور شد: این پروژه با 67 قطعه دیوار حائل با ارتفاع 2 تا 9 متری به طول 840 متر در طرفین مسیر زیرگذر پروژه و عرض 24 متر بوده و دارای 24 شمع و 4 سر شمع است؛ همچنین حجم خاک‌برداری، میلگرد و آسفالت مصرفی و بتن‌ریزی این تقاطع به ترتیب 200 هزار متر مکعب، هزار و 500 تن، 3 هزار تن و 18 هزار متر مکعب است.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح سرداران که از پروژه‌های شهرداری قزوین است، در روان کردن ترافیک شهری مؤثر است، ادامه داد: این پروژه در محل سابق میدان سرداران در تقاطع بلوارهای شهید بهشتی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اعتبار 70 میلیارد ریال در شهریورماه سال 90 آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مشخصات تقاطع غیرهمسطح سرداران اظهار کرد: طول این تقاطع 450 متر، عرض 22 متر، طول عرشه 216 متر با 72 شمع و 8 پایه است.

وی افزود: همچنین در این پروژه هزار و 800 تن آسفالت، هزار و 300 تن میلگرد و 10 هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت گرفته است. 

شهردار قزوین ادامه داد: میزان حجم خاکریزی در این پروژه 5 هزار متر مکعب بوده، همچنین در دو طرف پل دیوار امنیتی به طول 400 متر اجرا شده است.

نصرتی در خاتمه گفت: نظارت بر پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح نصر، سرداران و ارتباطات را حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول