اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود استقرار روی گسل لرزه‏ای

پردیس زمین‏‌لرزه 8 ریشتری را تحمل می‏کند

خبرگزاری فارس: شهردار پردیس گفت: شهر جدید پردیس با وجود استقرار بر روی گسل لرزه‏ای، تحمل بار زمین‏‌لرزه‏ای را تا بزرگای 8 ریشتر دارد.

پردیس زمین‏‌لرزه 8 ریشتری را تحمل می‏کند

محمد لاله امروز در حاشیه مانور ایمنی برابر زلزله که با شرکت گسترده دانش‏‌آموزان در مدارس شهر جدید پردیس و به منظور ارتقای سطح آمادگی آنها در مقابل این حادثه طبیعی اجرا شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در زمینه وقایع طبیعی در مناطق شهری معمولاً با استناد به دستورالعمل‏‌هایی تحت عنوان «آیین‌‏نامه 2800» اظهار نظر صورت می‏‌گیرد.

وی ادامه داد: این آیین‌‏نامه ساختمانی در خصوص زمین‏‌لرزه و میزان توانایی سازه‌‏های عمرانی مقابل این حادثه طبیعی تدوین شده است.

لاله اضافه کرد: خوشبختانه شهر جدید پردیس از جمله شهرهای اقماری پایتخت شمرده می‏شود که بر اساس اصول معماری و ساختمان‏‌سازی مدرن بنا شده است.

شهردار پردیس افزود: از این رو، با نظارت مسئولان امر آیین‏نامه 2800 در راستای مقاوم‌‏سازی واحدهای مسکونی، تجاری، درمانی و آموزشی به طور کامل در شهر جدید پردیس اجرا شده است.

به گزارش فارس؛ پردیس از جمله شهرهای اقماری جدید پایتخت محسوب شده و به عنوان پرجمعیت‌‏ترین منطقه مسکونی شمال‏‌شرق استان تهران در 17 کیلومتری پایتخت و دامنه رشته کوه‏های البرز قرار دارد.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، جمعیت این شهر 100 هزار نفر محاسبه شده است اما بر اساش طرح جامع شهر جدید پردیس در آینده‌‏ای نه چندان دور، این منطقه جمعیتی تا 600 هزار نفر را در خود پذیرا خواهد بود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول