اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع علمای استان سمنان:

مناسبت‏ها باید مدیریت فرهنگی شود

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع علمای استان سمنان تأکید کرد: مناسبت‏های مختلف موجود در تقویم رسمی کشور باید مدیریت فرهنگی شود.

مناسبت‏ها باید مدیریت فرهنگی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام حسین‏علی قدرتی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد غدیر شهرستان سمنان که با عضویت دستگاه‏های فرهنگی و اجتماعی شهرستان سمنان تشکیل شد، به تأکید نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان در بزرگداشت جشن‏های غدیر اشاره کرد.

وی گفت: با تشکیل این ستاد و برنامه‏ریزی لازم در شهرستان سمنان، ضمن مدیریت فرهنگی مناسبت‏ها با توجه به نیاز اقشار مختلف شاهد حرکت‏های فرهنگی و معنوی بزرگی در شهرستان سمنان خواهیم بود.

دبیر مجمع علمای استان سمنان با اشاره به روایاتی از رسول اکرم(ص) در خصوص اهمیت عید غدیرخم گفت: این فرهنگ و برگزاری جشن‏ها باید به سمت گروه‏های مردمی، هیئت‏های مذهبی، سازمان‏های مردم‏نهاد و خود جامعه حرکت کند.

قدرتی اضافه کرد: عید غدیرخم شناسنامه شیعیان بوده و ماه ذی‏الحجه، ماه ولایت است و عید غدیرخم نیز عید اهل بیت(ع) به شمار می‏رود.

در پایان این جلسه مقرر شد تا جشنواره فرهنگی و ورزشی «غدیر» برای نخستین بار در استان سمنان در دهه امامت و ولایت برگزار شود.

این جشنواره با برنامه‏هایی همچون قرائت قرآن کریم و خطبه غدیر، مسابقات کتبی از خطبه غدیر و فضاسازی شهری، بازار و اصناف، برگزاری مراسم ویژه در میدان امام علی(ع) به صورت نمادین و برنامه‏های متنوع دیگر برای اقشار مختلف مردم اجرایی می‏شود.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول