اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

کمبود امکانات فرهنگی زیبنده پایتخت انرژی ایران نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: کمبود زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی زیبنده استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران نیست.

کمبود امکانات فرهنگی زیبنده پایتخت انرژی ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در نشست مشترک ائمه جمعه بوشهر اظهار داشت: کمبود این امکانات آن هم در حوزه فرهنگ تاثیر منفی در اذهان عمومی خواهد داشت.

وی افزود: نقش ائمه جمعه در ایجاد و حفظ و ارتقای نظام‌ کم‌نظیر و بی‌بدیل است و هر جایی که امام جمعه حضور داشته آن منطقه دارای رشد و آرامش شده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اتحاد و همدلی موجود در سایه ولایت و ولایتمداری را باید با توکل بر خدا حفظ کنیم.

صفایی‌بوشهری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کارها در امر فرهنگ دینی، تامین زیرساخت‌هاست؛ اگر امام جمعه‌ای دفتر و امکانات لازم و اولیه نداشته باشد در مسیر خدمت‌رسانی دچار مشکل می‌شود.

وی بیان داشت: بوشهر از دیرباز مشکلات زیرساختی در امور فرهنگی و عمرانی داشته و این فضاها در استان بوشهر کم است، ضمن اینکه در مورد حوزه‌های علمیه هم دچار مشکلات زیرساختی هستیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برای تحول در زیرساخت‌های فرهنگی باید در مسیر افق 1404 بوشهر حرکت کنیم خاطر نشان کرد: تمام مسئولیت‌های فرهنگی و غیر فرهنگی در شهرها بر عهده ائمه جمعه است بنابراین باید توجه ویژه‌ای به مشکلات و زیرساخت‌های فرهنگی این حوزه شود.

صفایی‌بوشهری گفت: روند مصلی‌سازی در بوشهر مطلوب بوده؛ هر چند این روند آرمانی نیست و مصلی‌های موجود نیازمند تعمیرات اساسی و بهسازی هستند.

وی گفت: باید برای رفع این مشکلات کارگروهی تشکیل شود و ائمه جمعه مسائل و مشکلات خود را در حوزه سخت و نرم‌افزاری ارائه کرده و در کارگروه مذکور برای مشکلات چاره‌اندیشی شود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: نهضت احداث زیرساخت‌های کارشناسانه فرهنگی در بوشهر باید تشکیل شود.

صفایی‌بوشهری اضافه کرد: کمبود زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی زیبنده استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران نیست.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول