اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح تفکیک از مبدا زباله در شهرداری کرج خبر داد

تولید روزانه 1200 تن زباله در کرج/ تفکیک زباله عامل کاهش هزینه‌ها

خبرگزاری فارس: مجری طرح تفکیک از مبدا زباله در منطقه هفت شهرداری کرج گفت: روزانه هزار و 200 تن زباله در کرج تولید می‌شود.

تولید روزانه 1200 تن زباله در کرج/ تفکیک زباله عامل کاهش هزینه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،  پارسا گوهری ادامه داد: میزان زباله تولیدی روزانه در کرج با توجه به جمعیت این شهر بالا است.

این مسئول با بیان اینکه 300 تن از مقدار زباله تولید شده بازیافت می‌شود، عنوان کرد: فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا نقش به سزایی در صرفه‌جویی هزینه‌های جمع‌آوری زباله خواهد داشت.

وی هزینه مصرفی به منظور جمع‌آوری زباله را 40 میلیارد تومان در سال عنوان و ذکر کرد: با تفکیک زباله از مبدا این هزینه به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مجری طرح تفکیک از مبدا زباله در منطقه هفت شهرداری کرج رشد روزافزون جمعیت، افزایش و تنوع محصولات و کالاهای مصرفی، را از عوامل روند صعودی مصرف‌گرایی در بین شهروندان، متداول شدن الگوی نامناسب مصرف در جامعه و بسیاری از عوامل دیگر دانست و افزود: این موضوع موجب شده تا امروز با معضل جدی و پیچیده‌ای به عنوان زباله یا مواد زاید شهری روبه‌رو باشیم.

گوهری افزود: جمع‌آوری زباله‌های خشک به صورت جداگانه از سطح شهر یکی از طرح‌های اصولی در جهت ارتقای سطح خدمات ارائه شده و نقش موثری در کاهش اثرات سوء زیست محیطی و همچنین پاسخگویی به بخشی از هزینه‌های سنگین دفع زباله دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی‌ها ذکر و عنوان کرد: جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی، کاهش حجم زباله‌های شهری و ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه‌ی مواد زائد از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول ضرورت زندگی سالم را در کنار بهبود روش‌های مدیریت شهری و اجتماعی به صورت مستمر اعلام کرد و افزود: در این راستا سازمان بازیافت با استفاده از تجربیات و دانش روز اقدام به آموزش طرح تفکیک زباله کرده است.

گوهری با اعلام همکاری 100 همیار دانش‌آموز و همیاران در سطح شهر که تا کنون با سازمان پسماند شهرداری کرج همکاری کرده‌اند، متذکر شد: با کمک و همکاری شهروندان در  زمینه اجرای مطلوب طرح، رسیدن به اهداف محیط زیست شهری سالم‌تر و زندگی بهتری ممکن خواهد شد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول