اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس خبر داد

اختصاص 9 میلیارد تومان برای جاده‌سازی در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با عنایت وزیر راه و شهرسازی برای توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان پارس‌آباد 9 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

اختصاص 9 میلیارد تومان برای جاده‌سازی در پارس‌آباد

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما از طریق نمایندگان استان به صورت دسته‌جمعی مشکلات و معضلات استان را پیگیری می‌کنیم و سعی داریم از طریق مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز تصمیم‌گیری تنگناها و مشکلات پیش‌رو را در مسیر توسعه برطرف کنیم.

وی یکی از پیگیری‌های نمایندگان استان را بحث توسعه زیر‌ساخت‌های گردشگری و تقویت مولفه‌های جذب توریسم خارجی توصیف کرد و یادآور شد: این استان دارای توانمندی‌های منحصر به فرد برای میزبانی میلیونی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است اما زیر‌ساخت‌های این حوزه نیاز به تقویت و بهینه‌سازی دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در توسعه مراکز دانشگاهی نیز ما خواستار راه‌اندازی دانشگاه علم و صنعت در این استان هستیم و در کنار درخواست راه‌اندازی دانشکده داروسازی و دامپزشکی در این استان مورد پیگیری است که هنوز در این باب به نتیجه‌ای قطعی نرسیده‌ایم.

برومند از سبلان به عنوان دومین مرکز و قطب گردشگری کشور یاد کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: ما از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواسته‌ایم برای بهره‌گیری از توانمندی منحصر به فرد قله سبلان و دریاچه درون آن برای عموم مردم و مسافران بالگردی را با هدف نقل و انتقال سیاحان و گردشگران در نظر بگیرد تا از این توانمندی‌ها به صورت هوایی و همچنین حضور در بالای قله استفاده کند.

وی به برخی از پیگیری‌های خود در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه بیله‌سوار و پارس‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: ما به صورت جدی پیگیر تکمیل پایاب سد خدا‌آفرین و بهره‌مندی از توانمندی این بخش هستیم به گونه‌ای که یقین داریم با راه‌اندازی این پروژه منطقه مغان احیا خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس وجود دو بنگاه اقتصادی و مجموعه تولیدی کشت و صنعت مغان و پارس را یک توانمندی بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: ما نیازمند تقویت زیر‌ساخت‌هایی همچون راه و راه‌آهن هستیم تا محصولات تولیدی در این شهرستان‌ها به نقاط مختلف کشور ارسال شود.

برومند تاکید کرد: با رایزنی انجام شده از وزیر راه‌ و شهرسازی برای توسعه زیر‌ساخت‌های راه بیش از 9 میلیارد تومان مجوز تامین اعتبار گرفتیم تا محور اردبیل – پارس‌آباد و پارس‌آباد – بیله‌سوار بهسازی شده و نسبت به تعریض آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اخذ مجوز برای تطویل باند فرودگاه پارس‌آباد و بهسازی آن به همت پیمانکاران مجرب صورت گرفته تا این امر نیز هر چه سریع‌تر اجرا شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول