اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پدافند غیرعامل:

تلقی کنارآمدن ایران با آمریکا عبث است

خبرگزاری فارس: معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر کسانی تو ذهنشان این است که ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی کنار بیاییم بسیار عبث است.

تلقی کنارآمدن ایران با آمریکا عبث است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی مطیعی ظهر امروز در نخستین همایش تخصصی پدافند غیرعامل منطقه شمال کشور در ساری اظهار داشت: شرکت توانیر در مبحث پدافند غیر عامل از افتخارات کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: دکترین پدافند غیرعامل و استراتژی آن بر محور تهدید  می‌چرخد و تهدیدهایی که بر علیه کشور انجام می‌شود ارزیابی دقیقی انجام و بر اساس آن ساماندهی مناسبی برای حفظ تاسیسات در مواقع بحران انجام شود.

این مسئول با اشاره به تصویب سیاست‌های اصلی بحران توسط مقام معظم رهبری گفت: بازدارندگی در برابر اقدامات دشمن، کاهش آسیب‌پذیری و تسهیل مدیریت بحرانی را که توسط دشمن ایجاد شد به همراه دارد.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با اشاره به تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی به کشور خاطرنشان کرد: اولین موضوعی که در تهدیدات مورد توجه است تهدیدات اسراییل است.

وی تصریح کرد: دو دیدگاه در بین صهیونیست‌ها مطرح است که رشد هسته‌ای در ایران نباید انجام شود و دیدگاه دیگر این است که با فشارها و تحریم‌ها تلاش کنند که کشور ایران را از هم بپاشد.

مطیعی اضافه کرد: دیدگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشور ما مشترک است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور دیگر تهدیدی که در منطقه علیه کشور ما وجود دارد را حمله کشورهای منطقه و غربی به سوریه اعلام کرد و گفت: سوریه به خاطر همراهی با کشور ما به طور جدی از جانب برخی کشورهای منطقه و غربی‌ها مورد تهدید واقع شد.

وی ادامه داد: اگر سوریه شکست بخورد باید منتظر شکست لبنان باشد و ممکن است امنیت کشور ما با شکست سوریه نیز تهدید شود.

مطیعی در ادامه با اشاره به برخی تحولات سیاسی سوریه یادآور شد: ممکن است در روزهای آینده استعمارگران بخواهند با جذب نیروهای اطراف بشار اسد برای حکومت وی مشکلاتی را به وجود آورند، ولی در حال حاضر مقاومت مناسب در سوریه در برابر رژیم صهیونیستی و غربی‌ها در حال انجام است و سوریه از محور اصلی مقاومت برخوردار است.

این مسئول در ادامه با بررسی برخی مسائل از  نگاه پدافند غیرعامل یادآور شد: در فتنه 88 دشمن تلاش داشت تا کشور ما را به چالش بکشاند که مدیریت رهبر انقلاب مانع از تحقق اهداف دشمن شد.

وی اضافه کرد: اگر در انتخابات ریاست جمهوری آینده خوب دقت نشود ممکن است مشکلات امنیتی برای کشور ایجاد شود.

مطیعی در ادامه با تاکید بر مدیریت پیامبرگونه رهبر انقلاب در فتنه 88 یادآور شد: بهترین مدیریت یک کشور در سطح دنیا توسط رهبر معظم انقلاب در حال انجام است و این موضوع نیز به اذعان بسیاری از سیاستمداران دنیا  رسیده است.

این مسئول با اشاره  به هدایت مدبرانه رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مدیریت حکومت جدیدی که ایران به دنیا عرضه کرد مدل ولایت فقیه است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه با اشاره به سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی  و امریکا علیه کشورهای مسلمان در مورد برقراری ارتباط ایران با این دو کشور گفت: اگر کسانی تو ذهنشان این است که ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی کنار بیاییم بسیار عبث است.

وی اضافه کرد: تا مدل حکومتی ولایت فقیه در کشور ما حاکم است امکان برقراری ارتباط با آمریکا و اسراییل وجود ندارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به ولایت‌مداری مردم کشور ما تاکید کرد: کشور ما با توجه به ظرفیت‌های مناسب سیاسی و نظامی که برخوردار است در دفاع از کشور در برابر تهدیدات با کمترین چالش مواجه می‌شود.

مطیعی در ادامه با اشاره به اشراف اطلاعاتی کامل کشور نسبت به تحرکات نظامی در جهان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح کشور ما پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود در جهان را در اختیار دارند.

وی با اشاره به ورود مدیریت بحران در پدافند غیرعامل گفت: بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های کشور با همکاری گسترده نهادها برای گسترش پدافند غیرعامل دست به کار شدند.

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه تاکید کرد: شرکت توانیر برای آمادگی در برابر بحران باید آمادگی مناسبی داشته باشد تا شاید اگر در مواقع بحران دشمن 50 درصد ظرفیت‌های برقی کشور را دچار چالش کرد با 50 درصد فعالیت‌های اصلی کشور دچار چالش نشود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول