اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران:

سند راهبردی ستاد پدافند مازندران تهیه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: سند راهبردی ستاد پدافند مازندران تهیه شد.

سند راهبردی ستاد پدافند مازندران تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عیسی قاسمی‌طوسی عصر امروز در نشست پدافند غیرعامل این شهرستان در فرمانداری آمل بیان کرد: ستاد پدافند غیرعامل با درایت و دستور رهبر انقلاب از سال 1382 کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه با پیدایش بشریت پدافند غیرعامل نیز همیشه همراهش وجود داشت، گفت: سال‌های زیادی است که درکشورهای پیشرفته و بزرگ جهان دنیا پدافند غیرعامل وجود داشت البته در کشورهایی نظیر سوئد و سوئیس که سمبل پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند در حالی ‌که هیچگونه تهدیدی ندارند ولی با تشکیل پدافند غیرعامل آینده‌نگری صورت گرفته است.

قاسمی‌طوسی با اعلام اینکه مسئولان در این ستاد تدابیر پیشگیرانه اتخاذ می‌کنند، در مورد اهداف این سازمان یادآور شد: هدف کلان این سازمان کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های کشور برابر تهدیدات خارجی، افزایش پایداری ملی و تولید بازدارندگی برای کشور است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با اشاره به اینکه هم‌اکنون سند راهبردی ستاد پدافند استان را آماده کردیم، گفت: در کشورهایی که حوادث زیادی در آن رخ می‌دهد، لازم است در بحث پدافند غیرعامل آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث و خطرات احتمالی داده شود.

وی پیشگیری و آمادگی را اولویت اساسی در مدیریت بحران دانست و یادآور شد: با آموزش ضروری و به موقع مردم می‌توان از بروز آسیب‌های جدی خودداری کرد.

* برگزاری مانور مشترک نیروهای پدافندی در آمل

فرماندار آمل نیز در این نشست گفت: امروزه در جنگ دیگری با دشمن هستیم که شکل جنگ عوض شده و در جنگ نرم دشمن ستاد پدافند غیرعامل با ساختار جدید تعریف شد.

یدالله اکبرزاده با تاکید اینکه مانور مشترک نیروهای پدافندی مازندران در هفته پدافند غیرعامل در آبان ماه سال‌جاری به میزبانی آمل برگزار می‌شود، بیان کرد: در همه زمان‌ها در حال تهدید جنگ توسط دشمن هستیم ولی دشمن نیز می‌داند ایران کشوری مستقل است و نیروهای مسلح ما در همه حال در اوج آمادگی به سر می‌برند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول