اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد:

ایمان ملت ایران دشمنان را ناامید کرده است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: ایمان و اعتقاد قوی ملت ایران موجب شده تا دشمنان در همه توطئه‌ها ناامید شوند.

ایمان ملت ایران دشمنان را ناامید کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، محمدرضا جعفری ظهر امروز در آئین تجلیل از برترین‌های ششمین جشنواره فرهنگی آسمان هشتم در روستای کردر میناب با ذکر حکایتی از امام هشتم شیعیان، از سلامتی والدین نیک به عنوان بهترین نعمت‌های الهی نام برد و اظهار داشت: خداوند به انسان نعمت‌های بی‌شمار و متعددی داده است که باید با تدبیر و اندیشه شکرگزار آنها بود.

وی همچنین افرادی را که کار فرهنگی می‌کنند یکی دیگر از نعمت‌های خداوند دانست و ادامه داد: کسانی که با تلاش و تدبیر، برای دیگران محیط دینی و فرهنگی فراهم می‌کنند نزد خداوند جایگاه رفیعی دارند.

جعفری اقدامات انجام شده در قالب شش سال برگزاری جشنواره مردمی رضوی در روستای کردر را ارزشمند خواند و ادامه داد: مدیریت هوشمندانه و مدبرانه این حرکت عظیم فرهنگی در کنار تلاش مردم و جوانان کردر سبب شده تا این منطقه معطر به عطر وجود ائمه(ع) شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه کار فرهنگی از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار داشت: روستای کردر با فعالیت‌های گسترده‌ای که در حوزه اشاعه فرهنگ رضوی انجام داده اکنون به یک الگوی نمونه کشوری تبدیل شده است.

وی ادامه بداد: با وحدت، همدلی، صفا و صمیمیت موجود در کردر این روستا ظرفیت اجرای برنامه‌های بزرگ فرهنگی را داراست.

جعفری همچنین از مسئولان محلی و استانی و فعالان فرهنگی این منطقه خواست تا طی برنامه پنج تا 20 ساله نسبت به تربیت حافظ و قاری قرآن، طلبه و تحصیل در رشته‌های مختلف معارف و دینی برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: مسئولان، جوانان و مجریان برنامه‌های دینی و فرهنگی نسبت به هم مسئول هستند و در هر برنامه و فعالیت فرهنگی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خروجی مفید داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در کردر زمینه اجرای طرح‌های بزرگ فراهم شده است به مصاحبه اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: مقام عالی وزارت ارشاد در این گفت‌و‌گو از روستای کردر میناب به عنوان مرکز برنامه‌های فرهنگی هنری یاد کرده که این موضوع بیانگر تلاش جوانان این منطقه است.

جعفری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: وقتی مقام معظم رهبری مسئولان را به توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سفارش می‌کنند نشان از اهمیت کار در این کانون‌ها دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موقعیت کنونی کشور را خاص و حساس دانست و افزود: با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هر سال دشمنان با توطئه‌های جدید و فشارهای بیشتر علیه نظام اسلامی برنامه‌ریزی کرده و همواره به ملت ایران نگاه ظالمانه داشته‌اند.

معاون کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: ترور مردم و شخصیت‌های موثر انقلاب، جنگ و تحریم‌های اقتصادی در همه حوزه‌ها از نقشه‌های شوم دشمنان نظام در طول تاریخ انقلاب بوده که با اعتقاد و ایمان عمیق مردم و ملت ایران همواره نقش بر آب شده و موجب ناامیدی بدخواهان شده است.

وی از مساجد، فرهنگ اهل بیت(ع) و ایمان و اعتقاد مردم به عنوان قدرت و سرمایه نرم نام برد و ادامه داد: اکنون که در میدان جنگ نرم قرار داریم به قدرت نرم بیشتری نیازمند هستیم.

جعفری راه افزایش قدرت نرم را آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: تمام برنامه‌های دینی و فرهنگی باید با محور تشریح فرامین ائمه معصوم(ع) و سیره عملی آنان انجام شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در توطئه‌ها و تحریم‌های اخیر خود به دنبال شایعه اختلاف در داخل کشور هستند، افزود: دشمن هیچگاه به دنبال خدمت به ملت ایران نیست و باید با هوشیاری و آگاهی بیشتر در صحنه‌های حساس حضور همه‌جانبه داشته باشیم و فرصت سوءاستفاده را از دشمنان بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نسل جوان دارای اهمیت زیادی است و باید به آن نگاه جدی داشت، افزود: جوانان را باید با آشنایی با تعالیم دینی و هدایت به مساجد و برنامه‌های قرآنی از خطرات پیش‌رو و توطئه‌های استکبار حفظ و صیانت کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز با بیان اینکه جشنواره آسمان هشتم از گستردگی فراوان و رشته‌های متعدد برخوردار است، افزود: روستای کردر برای ادامه فعالیت فرهنگی نیاز به حوزه وسیع‌تری دارد که مسئولان به ویژه مجموعه فرمانداری باید احداث یک مجتمع فرهنگی در این روستا را در برنامه‌های عمرانی قرار دهند.

انوشیروان پیشدار، امام هشتم را افتخار کشور ایران دانست و با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ رضوی در کشور گفت: روستای کردر با اجرای برنامه‌های مفید در طول دهه کرامت هر سال گام‌های بلندی در این راستا برداشته است.

وی با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی باید از نگاه ویژه دستگاه‌های دولتی بهره‌مند شوند، افزود: اداره کل ارشاد هرمزگان از اعتبارات حوزه نرم‌افزاری اقشار فعال فرهنگی هنری را حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول